יום רביעי, 19 במרץ 2014

Fade Out



שם האוסף:  Fade Out

תת כותרת: The Soft Ones

חברת תקליטים: הליקון/ הד-ארצי/ זמן תל-אביב
 
שנה: 1996

עורכים: אבי מאור, רן עצמון ואבי יוסף

מפיק: אבי מאור

מק"ט: 9220-2

רשימת שירים:
1. Bush ‎– Glycerine
2. Tindersticks ‎– Travelling Light (feat. Carla Torgerson)
3. Radiohead ‎– Street Spirit (Fade Out)
4. Gabage - Milk
5. Faith No More - Take This Bottle
6. Walkabouts, The ‎– The Light Will Stay On (Single Version)
7. dEUS - Right As Rain
8. Cracker ‎– Kerosene Hat
9. Spain ‎– Untitled #1
10. Afghan Whigs - The Dark End Of The Street (Edit)
11. Porno For Pyros - Thick of it All
12. Cult, The ‎– Sacred Life
13. GUN - The Only One
14. Verve, The - History
15. Candlebox - Vulgar Before Me
16. Young Gods, The ‎– Child In The Tree
17. Cardigans, The ‎– Carnival (Puck Version)
18. Low - Shame

עטיפה: עינת להט בלום צילמה ועיצבה. אני בעד מקוריות וחושב שזה הדבר הכי חשוב בכל עיצוב. מעבר לזה, הסטייל מתאים למוסיקה - גראנג'-אינדי-אלטרנטיבי שקט, שהעיצוב הזה דיבר יפה עם השפה הויזואלית שליוותה את הז'אנר הזה באותן השנים. בפנים יש טקסט של יאיר רווה וטקסט זה תמיד טוב. ציון עיצוב: 8

הטקסט של יאיר רווה בחוברת הפנימית

ביקורת ורקע: אוסף רוק אלטרנטיבי שקט שיצא ב-1996 ונעשה כהמשך ל-Age of Panic מ-1994 ול-No Fronts מ-1995. אבי מאור, אבי יוסף ורן עצמון ערכו את הפרק הזה, כמו את קודמו והם קיוו להצלחת ענק של החלק השלישי, ממש כמו שהשניים הקודמים הצליחו. השניים ההם כל כך הצליחו שבחוברת הפנימית פרסמו שהם עדיין בחנויות, הישג יוצא דופן לאוספים בני שנתיים (החלק הראשון) ושנה (השני).
הליקון והד ארצי האמינו מאוד באוסף הזה והם ניסו להפציץ מכל הכיוונים. הם חברו לעיתון זמן תל-אביב (ז"ל), אז המקומון הבועט של גוש דן. החבירה היתה אמורה להגביר את החשיפה ולתת דחיפה נוספת לאוסף. זאת לא הפעם הראשונה שחברות תקליטים חברו לעיתונים והשמות של ראש 1, מעריב לנוער, העיר וחדשות מבצבצים פה ושם על גבי אוספים כאלו ואחרים. השיתוף עם זמן תל-אביב הביא את עורך התרבות של המקומון, יאיר רווה, לכתוב טקסט יפה לאוסף. כמו כן, נעשה מבצע ביחד עם העיתון. מי שקנה את האוסף היה צריך למלא שאלון שצורף לדיסק ולשלוח אותו ביחד עם שאלון שצורף לעיתון. הפרסים היו מצנועים (50 דיסקים), דרך מגניבים (טישרטים של האוסף) ועד הפרס הראשון: טיסה ללונדון.
לא ראיתי את השאלון בעיתון, אבל השאלון בדיסק הוא מאוד פשוט: מי הלהקות האלטרנטיביות האהובות עליך, איפה קנית את הדיסק ואיזה שירים את/ה רוצה לראות ב-Fade Out vol. 2. למרות הפומפוזיות, זה לא ממש עבד ו-Fade Out התקבל באדישות יחסית. כזאת שהובילה, למרות הכוונות המוצהרות כאן, לכך שלא יהיה חלק 2 לאוסף הזה. למרות זאת, אוסף לא רע.


ערך אספני: 26 ש"ח

ציון: 7

3 תגובות:

  1. שיחקת אותה! נזכרתי באוסף הזה לפני כמה חודשים טובים וכתבתי עליו כאן
    http://wp.me/p26PE6-rF

    השבמחק
  2. "הפרסים היו מצנועים (50 דיסקים)"?! אתה רציני? 50 דיסקים זה משהו כמו 3,500 שקל, יותר מטיסה ללונדון ואפילו קצת יותר משווי של חולצה מגניבה

    השבמחק