יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

בחזרה לפינגווין 2



שם האוסף: בחזרה לפינגווין 2

תת כותרת: The Dark Sound of the 80's

שנת הוצאה: 1998

חברת תקליטים: BNE

מק"ט: B.N.E.- 040-2

עורך: אבי יוסף
מפיקים: אבי יוסף, אורי כהן ויובל גרין
יחסי ציבור: שי רחמן

רשימת הקטעים:


1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
2. Dave Ball - Strict Tempo
3. Love abd Rockets - Ball Of Confusion
4. Cocteau Twins - Wax and Wane
5. Bauhaus - She's In Parties
6. Minimal Compact - Babylonian Tower
7. Xmal Deutschland - Matador (7" Mix)
8. Peter Murphy - All Night Long
9. Mission, The - Love Me To Death
10. Gary Numan - Are "Friends" Electric?
11. Foetus - The Throne Of Agony
12. A Split - Second - The Colloseum Crash
13. Inner Light - Phantasia
14. Pixies - Where Is My Mind?

 עטיפה: תדהר תמוז שדרג את העבודה של דור כהן מחלק 1 ועשה עבודה פנטסטית. כל הפלסטיק כאן שחור-מבריק ועליו יש מדבקה כסופה מעוצבת מצוין. ציון עיצוב: 10 שני ברציפות. כל הכבוד ל-BNE!

ביקורת ורקע: שנתיים אחרי הצלחת החלק הראשון של "בחזרה לפינגווין" אבי יוסף ו-BNE חזרו עם חלק ב' הטוב לא פחות. הדבר היחידי שאני יכול לטעון שנמצא בעוכרי הדיסק הזה זה שהוא קצת קצר (66 דקות ו-18 שניות, אם לדייק), אבל לפעמים קצר זה גם טוב, או מדויק.
מעבר לרצון ליצור עריכה ואיסוף טוב, הדיסק הזה קצר גם בגלל תוספי המולטימדיה שיש בו, המצאה חדשה שהיתה להיט בסוף הניינטיז - לתת בונוסים שמתאימים למחשב. בדרך כלל הבונוסים היו קליפים, כאן יש משהו קצת אחר. קודם כל, יש כאן שומר מסך, רק שהמחשבים של היום כבר לא יודעים איך להפעיל אותו, כך שלא ממש אוכל לתת עליו ביקורת. שנית, יש כאן את אחד המשחקים הפרובוקטיביים שנוצרו בארץ!
המשחק, שאין לו ממש שם, מראה את השחקן מהגב, Pאנקיסט גדול, שעומד במדרכה מול מועדון הפינגווין. לPאנקיסט יש רובה והוא צריך לירות בשוטרים וזקנות שעוברים במכוניות או כיסאות גלגלים (בהתאמה). הפסילה נוצרת אם אתה מפספס את השוטר, שבא לעצור אותך, או אם אתה יורה על מכונית העארסים שעוברת, שאם אתה עושה את זה - הם באים לפוצץ אותך! משחק אנרכיסטי, שעבר כאן בלי יותר מדי בלגאן, אבל שממש שווה לבדוק (ראו גם תמונה, משמאל, של המשחק).  המשחק נוצר על ידי מונסטר מולטימדיה בע"מ, חברה שעדיין קיימת (www.monster.co.il) ושמתחמה בקידום אתרים וחברות בדרכי מולטימדיה.
בכל מקרה, עם או בלי המשחק, הדיסק הזה, כמו חלק 1, ערוך מעולה, עם המון קטעי דארק-אייטיז מעולים, חלקם קשים למציאה והשילוב שלהם בדיסק אחד הוא בטוח יחודי ומאפיין את הפינגווין.
עוד משהו קטן על הפינגווין ועל שני האוספים שיצאו לו - אני חייב לציין שהפינגווין היה קיים שמונה שנים ושנוגנה בו המון מוסיקה. הרבה ממנה נשכחה, גם בגלל שהוא נסגר כבר לפני 23 שנים וגם כי מי שבילה שם כבר לא כל כך זוכר. האוספים ש-BNE הוציאו מילאו חלל כלשהו מכך, אבל הם רק טיפה בים ממה שנוגן שם. בגלל שהזכרון של רוב האנשים מאז כבר לא חד, הדיסקים האלו הפכו להיות העיקר של מה שזוכרים משם. זה כבוד למי שאסף את האוסף, אבל לכל הנוסטלגים לפינגווין, שיש רבים כאלו בשנים האחרונות, אני ממליץ לחפש ולחקור, מפני שנוגנו שם עוד המון דברים מדהימים, מעבר ל"בחזרה לפינגווין".
כך, או אחרת, שום דבר לא גורע מן ההצלחה האדירה של שני האוספים האלו שמכרו אלפי עותקים ועם הזמן נעלמו מהמדפים. ב-BNE, קצת לפני הסגירה של החברה, עשו מעשה חכם וב-2005 הוציאו את שני הדיסקים במהדורה מיוחדת כשהם ארוזים יחדיו (מספר קטלוגי:  BNE 091-2. עריכה: אבי יוסף וליז. יחסי ציבור ושיווק: שמרית גורן ואיריס שיינמן. עיצוב עטיפה: סטודיו עוזי גרפיקס). המארז המאוחד גם הוא זכה להצלחה יפה ולמרות מה שאמרתי על הזכרון הקולקטיבי שצריך להתאמץ יותר, ריספקט גדול ל-BNE על השעתיים וקצת האלו שהם יצרו וששחזרו מעולה את המועדון המיתולוגי.
ציון: 10

ערך אספני: 100 ש"ח
ערך אספני של המארז: 180 ש"ח

תודה למנשה סעד שהאוסף הזה סוקר באדיבותו

3 תגובות:

  1. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/4-hKbvVq/VA_Back_The_Pinguin_2-The_Dark.html

    ללא ספק זה אוסף שמציג את הצד היפה יותר של שנות ה80! עם הפתיחה המוחצת של Joy Division והסגירה העוד יותר מוחצת של Pixies שמושמעים בתדירות יפה עד היום בתקשורת המקומית. מכיוון שאני מספיק נדיב - צירפתי גם את המשחק והשומר מסך שכנראה מותאם למערכות הפעלה ישנות כמו Windows 98. מי שיש לו מוזמן לנסות ולתת חוות דעת.
    חשוב לי לציין שאני לא הייתי בפאב הזה מעולם, קצת איחרתי את זמנו אבל אפשר פשוט להינות מהמוזיקה בלי להיות מוטרד יותר מדי מהמקורות...

    השבמחק
    תשובות
    1. Retrophile88 - האם אפשר לינק להורדה גם של החלק הראשון? VOL 1? תהילתך תזכר בנצח

      מחק
    2. Retrophile88 - האם אפשר לינק להורדה גם של החלק הראשון? VOL.1? נודה לך מאודדד מקרב לב ..

      מחק