יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

Top Pop 91


שם האוסף: Top Pop 91

תת כותרת: הלהיטים החמים של החורף

חברת תקליטים: פונוקול/ Polydor

שנה: 1991

עורך: אורן קריסטל

הפקה: אבי מאור ואורן קריסטל

מק"ט: 845401-2

רשימת שירים:
1 John Travolta - The Grease Megamix (You're the One That I Want/ Greased Lightning/ Summer Nights) (with Olivia Newton-John) (7" Version)
2 Kylie Minogue - Step Back In Time (Edit)
3 Twenty 4 Seven - Are You Dreaming? (Radio Edit) (feat. Captain Hollywood)
4 Bombalurina - Seven Little Girls (Sitting in the Back Seat) (feat. Timmy Mallett)
5 Inxs - Suicide Blonde (7" Version)
6 Cathy Dennis - Just Another Dream (Hot Mix)
7 Stax - Mary Had A Little Boy (Radio Edit)
8 Latino Party - The Party (Radio Edit)
9 Double Trouble's Collective Effort - Celebrate (Edit)
10 Hi Tec 3 - Come On And Dance (Dizzy Radio Edit) (feat. MC Shamrock)
11 Twenty 4 Seven - I Can't Stand it! (Radio Remix by Bruce Forest for DMC UK) (feat. Captain Hollywood)
12 MC Fixx It - Let's Move (Single Edit)
13 Technotronic - Turn It Up (Radio Edit) (feat. Melissa and Einstein)
14 Delage - Rock The Boat (7" Version)
15 Anita Ward - Ring My Bell (1990 Mega Remix 12" Version)
16 Status Quo - Anniversary Waltz (Part One)
17 Jason Donovan - Rhythm Of The Rain

עטיפה: עוד עיצוב הזוי של דובי בן יהודה, שמציג איור שחוזר שבע פעמים (שמונה עם כוללים את העטיפה האחורית) של ראש של שחיינית מפעם (לפי כובע הים שלה, מדובר בשנות החמישים או השישים). באמת לא ברור. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: למרות שהייתי בן 14 ובעניינים כשהאוסף הזה יצא, אני ממש לא זוכר אותו מזמן אמת, מה שאומר שכנראה הוא לא היה ההצלחה הכי גדולה בחנויות וכנראה בגלל זה הוא כל כך נדיר להשגה. למעשה, זה היה הפרק היחידי שהיה חסר לי בכל סדרת טופ פופ ורק לאחר שכתבתי על כך לפני כמה שבועות, ידידי יעקב אשכנזי הפנה אותי לסוחר ב-ebay שמוכר אותו. היה שווה לי להוציא את ה-12.5 דולרים כדי להשלים את האוסף, בלשון המעטה. אני חייב להודות שהתרגשתי כשהוצאתי את החבילה היום מהדואר. הריגוש שליווה אותי במשך שנים ברכישת מוסיקה נעלם לאחרונה. אני לא יודע אם זה הגיל, או זה בגלל שנהיה נורא קל למצוא הכל. רוב האלבומים נמכרים במחיר של סנט (פלוס משלוח) באיביי, שלא לדבר על כך שניתן להוריד הכל בחינם בצורה פיראטית. משהו אבד בעולם מהרגע שמוסיקה הפכה להיות מוצר שאתה לא צריך לעבוד קשה בכדי להשיג אותו וחבל.
אני נאלץ לסייג קצת את כל מה שאני כותב כאן, מפני שאוספי מוסיקה לועזית שיצאו בישראל בשנות התשעים זה כנראה אחד הדברים שהכי קשה להשיג. סגירתן של רוב חנויות היד שניה בארץ הובילה לכך שאין מי שממש יסחור בכל אותם אוספים ואני מקבל אימיילים חדשות לבקרים ששואלים אותי היכן ניתן להשיג את כל אותם האוספים שאני כותב עליהם כאן. ובכן, אין לי ממש תשובה טובה. תנסו להקיש את השמות של האוספים שאתם מחפשים באיביי או באתר של discogs ותקוו שיהיה לכם מזל. גם בחנות "החור בשחור" בתל אביב יש קצת אוספים ישראלים ישנים, למעשה יש להם שם מגירה שקשה מאוד למצוא אותה ומומלץ לשאול את המוכרים שם להכוונה. גם בחנות הדיסקים "דיסק סנטר" שבדיזנגוף סנטר אפשר למצוא לא מעט אוספים מפעם, בעיקר מהרפרטואר של IMP, כי אני חושד שהחנות קנתה את כל המחסן של חברת התקליטים הזאת. בכל מקרה, אם מישהו בכל החיפושים האלו ימצא עותק של "האוסף של יוסף 1", אשמח אם הוא יודיע לי, מפני שעכשיו, אחרי מציאת החלק הראשון של טופ פופ 91, זה האוסף שאני הכי מחפש.
לגבי האוסף עצמו, מדובר בחלק לא רע בכלל של הסדרה. הוא מתחיל בשישה להיטים גדולים מאוד ובהמשכו, בין הפילרים המעניינים מתחילת עידן היורודאנס, ניתן למצוא עוד ארבעה שלאגרים לא רעים בכלל.

ערך אספני: 50 ש"ח

ציון: 7

תגובה 1:

  1. יש לי את האוסף הנ"ל בדיסק קניתי אותו בזמן אמת שהוא יצאא במשביר לצרכן באשקלון.הוא היה אוסף טובב עם המון להיטים טובים ואפילו משובחים מאודד בגירסאות מטריפים ומגניבים שחבל"ז,ואפילו מ"ס רמיקסים מחודשים ללהיטי עבר. וכלל פעם שהייתי שומע את הדיסק אז בזמנו הייתי מתרגש ומתמוגג מאחללהה של אוסף . * ויש לציין שהוא היה שווה את המחיר של 59 ש"ח אז 17 רצועות שירים בכלל מספק לעילא ולעילה :-)

    השבמחק