יום ראשון, 17 באפריל 2011

Best of Dance 1999


שם האוסף: Best of Dance 1999

חברת תקליטים: הליקון/ אן.אם.סי/ Helicon Dance/ NMC Dance

שנה: 1999

עריכה: חיים רייכנטל ותמי שכנאי

הפקה: אבי מאור ואלון פיקלר

מק"ט: 9255-2

רשימת שירים:
CD 1:
1 Piet Blank - After Love (with Jaspa Jones)
2 ATB - 9PM ('till I Come) (UK Radio Edit)
3 Fragma - Toca Me
4 Art of Trance - Madagascar (Ferry Corsten Radio Edit)
5 Armin's "Perpetuous Dreamer" - Future Island (Vocal Radio Edit)
6 DJ Jean - The Launch
7 Headroom - Utopia
8 DJ Tom - Outface 2000 (vs. Fridge)
9 ATB - Don't Stop (X-Cabs Radio Edit)
10 Piet Blank - Cream (with Jaspa Jones)
11 Alice Deejay - Better off Alone (feat. DJ Jurgen)
12 System F - Out of the Blue
13 Push - Universal Nation
14 Chemical Brothers, The - Hey Boy Hey Girl
15 Sunbeam - Outside World
16 Kai Tracid - Liquid Sky
17 Angelli and Nelson - Everyday
18 Chicane - Saltwater (feat. Maire Brennan)

CD2:
1 Moby - Why Does My Heart Feel So Bad (Ferry Corsten Remix)
2 Veracocha - Carte Blanche (Original Mix)
3 Piet Blank - After Love (Club Mix) (with Jaspa Jones)
4 Force Majeure - Redemption (Original Mix)
5 Liquid Child - Diving Faces (Club Mix)
6 DJ Tom - Outface 2000 (Fridge Mix) (vs. Fridge)
7 Headroom - Utopia (Fragma Remix)
8 Der Dritte Raum - Hale Bopp (Jackdaw Mix by Nick Warren and Starecase)
9 Fragma - Toca Me (In Petto Mix)
10 Mauro Picotto - Lizard (Megavoices Mix)

עטיפה: עבודת פוטושופ סטנדרטית של תדהר תמוז. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: יש אוספים שאני מוציא מן המדף ואני חושב שאני אסכם מה שיש לי לספר עליהם במשפט ורבע, אבל תמיד אני מתבדה. כל אוסף, הזניח ביותר, הסטנדרטי ביותר, לא משנה איזה, יהיה לו סיפור. קחו את האוסף "Best of Dance 1999", לדוגמה. חשבתי שכל מה שאני אכתוב עליו זה שבסיום שנת 1999 מחלקות הדאנס של הליקון ושל אן.אם.סי התאחדו כדי להוציא אוסף סיכום שנה בתחום מוסיקת המועדונים, אוסף חביב, שלמרות הכותרת שלו, כולל למרבה האכזבה גם כמה פילרים, אבל לא נורא. זהו. רק שאז חשבתי על זה ונזכרתי שבכלל אף פעם לא סיפרתי שהליקון ואן.אם.סי בכלל הקימו מחלקות דאנס ושאני חייב להבהיר את הנושא הזה. אז הנה, האוסף הזה הוא הזדמנות לספר עליהן...
אז ככה: מחלקת הדאנס של אן.אם.סי נשלטה על ידי תמי שכנאי, אישה שחתומה על לא מעט אוספים בחצי השני של הניינטיז ושעשתה עבודה טובה מאוד באן.אם.סי. כיום, כך סיפרה לי עכשיו זוגתי אנדריאה סלצ'אן, שכנאי עוסקת בפעילות צדקה והיו עליה כמה כתבות בשנים האחרונות בטלוויזיה בנושא הזה. נראה לי שאני צריך לעשות ריסרצ' קצת יותר מעמיק על שכנאי ואני מבטיח לספר הרבה יותר עליה ועל NMC Dance באחד הפוסטים הקרובים.
לגבי Helicon Dance גם היא מפעל של איש אחד, חיים רייכנטל, ידידי הותיק. את רייכנטל אני מכיר עוד מהימים שהוא היה מוכר בחנות מוסיקה במושבה הגרמנית בירושלים. אני הייתי אז נער בן 17, עורך ברשת ג' ורייכנטל היה חיל משוחרר עם זיקה אדירה לרדיו ולמוסיקת פופ, שגישש בתחנה כדי לראות אם יש מצב להשתלב בה. אני והוא התחברנו מיד וכעבור תקופה קצרה, כשאני עזבתי את התחנה לטובת גיוס משמים לצבא, רייכנטל החליף אותי בתפקידי תוך שהוא מתקדם להיות אחד מעורכי המוסיקה הבכירים בארץ ולאחד האנשים המשפיעים בתעשיית המוסיקה המקומית. לקראת הפיכתה של ג' לתחנה נבערת ומסוגרת, רייכנטל מצא ג'וב במחלקה הבין לאומית של הליקון, שם הוא נמצא עד היום, מקדם מוסיקה טובה בכל מחיר והופך את התרבות הישראלית ואת גלי האתר המקומיים לדבר קצת יותר שפוי.
רייכנטל מצא את מקומו בהליקון מהר מאוד והוא הפך את שני התחומים הקרובים לליבו - פופ ודאנס - ללב הפועם של המחלקה הבין לאומית. את מחלקת Helicon Dance הוא הקים כדי לתת בית יותר מקצועי לתחום הזה, שעד שרייכנטל הגיע להליקון, היה מוזנח יחסית בחברה. בשנים הראשונות לתפקוד מחלקת הדאנס של הליקון רייכנטל דאג לטפח את המחלקה בכמה תחומים, כמו סגירת חוזי הפצה בישראל עם חברות דאנס נחשבות מהעולם, הוצאה בישראל של כל מני להיטי דאנס שיצאו בחו"ל בחברות אינדי, הוצאת המון אוספי דאנס ובכלל קידום הז'אנר המוסיקלי הזה בישראל. אחד הדברים הבולטים שרייכנטל ומחלקתו עשו בתחום הזה הוא הקמפיין "זה הזמן להקדאנס", קמפיין שלווה בסטיקרים ובחשיפה נרחבת בתקשורת הכתובה ושמטרתו היתה לעורר את תשומת הלב הציבורית לכך שהרדיו הישראלי, בעיקר בעידן שלאחר זה שרשת ג' הפסיקה לנגן מוסיקה לועזית, מתעלם כמעט לחלוטין ממוסיקת הדאנס, למרות אהדת הציבור לסגנון. הסלוגן "זה הזמן להתקדאנס" גם קישט כמה אוספים ש-Helicon Dance הוציאו באותה התקופה, כולל את האוסף הזה. לצערנו הרב הקמפיין הזה לא נשא פירות והדאנס זוכה כבר כמעט 15 שנים להתעלמות כמעט מוחלטת מכל כלי התקשורת הישראליים, מה שפחות או יותר חיסול אותו בארץ והפך אותו בסופו של דבר לז'אנר נישתי בישראל. רייכנטל, יחד עם עוד כמה אנשים בודדים, הוא אחד מהצדיקים היחידים בסדום שעשה רבות למען המוסיקה הזאת ומוסיקה בכלל והוא ללא צל של ספק אחד מאנשי התרבות הישראלים היחידים שאני מעריץ. גאה להיות חבר שלך, רייכנטל, תמשיך לעשות עבודה מעולה. הזמן הזה, כמו כל זמן אחר, הוא הזמן להתקדאנס!

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 7

6 תגובות:

  1. לעניין "פילרים", אני חש חובה לציין שבתקופה בה הייתי מתקלט, שמתי לב לעובדה מעניינת מאוד במסיבות סילבסטר:
    אמרה עממית עתיקה גורסת ש"איך יודעים שהמסיבה מוצלחת? לפי אחוז הדם באלכוהול". ואכן, ברגע ששמתי לב לכך שאחוז הדם באלכוהול (הפוך, הפוך) של החוגגים עבר נקודה מסויימת, הרגשתי חופשי לנגן גם שירים שבימים כתיקונם לא היו עוברים את אחוז החסימה... אכן, כשאנשים שהתבשמו כדבעי מפזזים מולך, העסק עובד.
    ייתכן שזה מה שחשבו עליו כשרקחו את האוסף, וייתכן גם שלא... ובכל מקרה: חג שמח.

    השבמחק
  2. like על התגובה
    אתה יודע שאנשים ממש שיכורים כשאתה שם משום מקום מקרנה ואנשים עפים על זה...

    השבמחק
  3. ובהקשר ישיר, תאר לך את המצב הבא:
    השעה כבר מאוחרת מאוווד בלילה (או מוקדמת בבוקר, תלוי איך מסתכלים על זה), אתה בתור דיג'יי מת כבר לסיים את העסק ושילכו כבר הביתה. אתה תוקע להם "פילרים" בכוונה, אבל מרוב שהם שיכורים הם לא מבינים את הרמז...

    השבמחק
  4. אלון פיקלר ניהל, יחד עם אחיו צביקה, את חנות התקליטים "כנפיים" Wings ברחוב הנשיא בחדרה. זו היתה חנות התקליטים הכי טובה בחדרה, שעזרה לי ולקיבוצניקים רבים מהאיזור להתוודע גם למוסיקה חדשה (ניו ווייב)בזמן אמת וגם לרכוש את נפלאות זאפה, פלויד, הנדריקס, ג'טרו טאל, יס, ברקלי ג'יימס וכד' - כל זה היה אי שם בשנות השמונים.

    השבמחק
  5. אני חושב שבשלב הזה הוא מילא תפקיד די בכיר במחלקה הבין לאומית של אן.אם.סי, אבל אני לא סגור על זה

    השבמחק
  6. יש מצב שמישהו מעלה את ההורדה אני ממש רוצה את השירים שיש ברשימה :)

    סיכום:
    יש לי את 2000 שגם הוא עם 2 דיסקים
    בדיסק שמו את כל השירים שהיו טובים לא יותר מזה
    מה שכן הצליח דווקא ב2000 זה "לפי דעתי"
    Summer Party 2000
    HitMan 2000
    Volume 18

    השבמחק