יום שישי, 8 באפריל 2011

House Cream


שם האוסף: House Cream

תת כותרת
: Mixed by DJ Theor, Amsterdam

חברת תקליטים
: פונוקול/ Progressive

שנה: 1995

עריכה ומיקס: די.ג'יי תאור, אמסטרדם

איסוף והפקה: אורן קריסטל

מק"ט: 2033-2

רשימת שירים:
1 Dub' L Lushus - Pump That Body (Moo Mix) (DJ Set)
2 Foot Club, The - Driftwood (House Mix) (DJ Set)
3 Mighty Dub Kats, The - Son of Wilmot (DJ Set)
4 C.L. McSpadden - Gonna Luv (presents Real Butch Traxx) (DJ Set)
5 Giant Wheel - Retras (Far Out Mix) (DJ Set)
6 Heller 'n' Faeley Project - Ultra Flava (DJ Set)
7 Jasper Street Company - A Feeling (DJ Set)
8 Kenlou - Moonshine (DJ Set)
9 S.N.H. Foundation - Find a Way (Jason's Vocal Mix) (DJ Set)
10 Madagascar - Madagascar (Horny Salsa Mix) (DJ Set)
11 N.M.F. - Arrogance (DJ Set)
12 Dominica - Gotta Let You Go (DJ Theor and Jaimy 03.00 Mix) (DJ Set)
13 Quakerman - Schlam Me (DJ Set)
14 White Dopes on Funk - Ne Plus Ultra (DJ Set)
15 Underworld - Born Slippy (DJ Set)
16 Shytalks - Touch the House (DJ Set)

עטיפה: גרפיקת תלת מימד אופיינית לתקופה. ככה נראו חלק מהקליפים ב-MTV, ככה נראו הזמנות למסיבות, ככה נראו עטיפות של אוספים וזה היה נחשב למגניב, אז אני משער שהמעצב דני מירב עשה עבודה טובה. בפנים יש גם טקסט באנגלית שכתב על דיג'יי תאור העיתונאי ההולנדי מיק בוסקאמפ. הטקסט לא מושלם, אבל נחמד מאוד שיש אותו. יש בעטיפה גם תמונה קטנה של דיג'יי תאור שצולמה על ידי אלדד רפאלי, שזה בטוח מוסיף. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: באמצע שנות התשעים, שניה לפני שתל אביב הפכה להיות עיר מועדונים ברמה בין לאומית, כזאת עם מועדונים לתפארת, שמבקרים אותם תקליטי הצמרת מכל העולם ומדברים עליה בסצינה הגלובלית, עדיין היינו פרובינציה. כזאת שחושבת שהיא מכוונת ללונדון, UK, אבל פוגעת, במקרה הטוב, בלונדון מיניסטור, EG (אבן גבירול). המועדונים בישראל בתקופה ההיא עדיין דלים מבחינה עיצובית, עם סאונד טעון שיפור, דיג'יים חצי חובבנים ובליינים שעדיין לא ידעו אם הם רוצים האוס או להיטים.
כחלק מהגישה הפורבינציאלית הזאת, שאפיין את העידן של לפני הביקורים בארץ של סאשה, אוקנפולד וטיאסטו, כל דיג'יי קקמייקה שהגיע מחו"ל לישראל זכה לכבוד מלכים כאילו הוא הגורו של המוסיקה האלקטרונית. אחד כזה הוא דיג'יי תאור ההולנדי, דיג'יי סביר בהחלט מעיר קטנה בהולנד שאף פעם לא נמנה עם הדרג הראשון של התקליטנים בעולם. בישראל, לעומת זאת, הוא היה סוג של כוכב. תאור, שהיה אחד הדיג'יים הזרים הראשונים שהגיעו לכאן, שווק תחת הכותרת "אמסטרדם" ואמסטרדם באותה התקופה היתה מותג מוכר, שמזוהה מאוד עם סצינת המועדונים. האבסורד הוא שתאור בכלל לא מאמסטרדם, הוא בכלל מעיר שנקראת ליידן... זה לא שינה למזמיניו ולמשווקיו ותאור הוזמן כאן לתקלוטים בקו, בלמון ובאלנבי 58 וזכה להתייחסויות רבות במדורי הרכילות, כאילו היה מדובר כאן במינימום מדונה.
הכבוד שנעשה כאן לתאור לא נגמר בזה. חברת פונוקול חברה אליו והוציאה עמו אוסף שכולל סט תקלוט שלו שהוקלט חי במועדון הבית שלו בעירו ליידן. כפי שכבר ציינתי, תאור שווק לא כליידניסט, אלה כאמסטרדמיסט ועל העטיפה כתוב שהמיקס נעשה על ידי דיג'יי תאור, אמסטרדם ובעטיפה הפנימית רשום בלי בושה שהדיסק הוקלט במועדון הקאסה ליידן, שבאמסטרדם, כשלמעשה ליידן נמצאת כ-40 קילומטרים מאסטרדם. בשורה התחתונה כל מה שקראו לו אמסטרדם באותה תקופה מכר בישראל, לא משנה אם זה טוב או רע.
והאם זה? דיג'יי תאור עשה בדיסק עבודה לא רעה. יש כאן בחירה טובה של קטעי דאנס מהתקופה, בתמהיל טוב של קטעים הולנדים, אירופאיים, בריטיים ואמריקאיים. ה-feel הכללי מזכיר מאוד איך שנשמעו מסיבות במועדונים באותה תקופה וזה עיקר הערך של האוסף הזה היום - להזכר לגמרי איך דיג'יים נגנו ונשמעו באותה תקופה.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

תגובה 1:

  1. לא רק ש"כל דיג'יי קקמייקה שהגיע מחו"ל לישראל זכה לכבוד מלכים כאילו הוא הגורו של המוסיקה האלקטרונית"... בישראל ידועה, משום מה, התופעה שבה מאדירים דברים מעבר לכל פרופורציות.
    ברשימה זו ניתן למנות גם את שחקן הכדורגל אייל ברקוביץ' (שמשך רוב ה"קריירה המופלאה שלו בחו"ל" שיחק בעיקר בקבוצות לא כ"כ נחשבות, ולמעשה עיקר פעולתו היתה לעבור מקבוצה לקבוצה).

    לעומת זאת יש גם מצב הפוך: ג'ין סימונס מ KISS, שהוא הישראלי המצליח ביותר בחו"ל בשטח מוסיקת הפופ-רוק (זה הוא שטורח להזכיר את מוצאו כל הזמן)... מעניין שדווקא הוא בקושי מוזכר בארץ הולדתו. האם זה בגלל שבישראל לא אוהבים את KISS? אני נוטה ביותר להאמין שזה דווקא בגלל שלו יש מיליונים ולעיתונאים הפלצנים אין.

    אכן, נראה כי בשטח הזה, מאדירים פה את האנשים הלא נכונים.

    השבמחק