יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

Sunflowers


שם האוסף: Sunflowers

תת כותרת: חמניות. אוסף רוק אלטרנטיבי

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1994

עורך ומפיק: ליאור סולימן

מק"ט: C-4-2

רשימת שירים:
1 Breeders, The - Cannonball
2 Eve's Plum - Blue
3 Gumball - Accelerator
4 Fishbone - Servitude
5 Alice in Chains - No Excuses
6 Sun 60 - Mary Xmess
7 Frank Black - Places Named After Numbers
8 Brad - 20th Century (Brendan Mix)
9 Belly - Dusted
10 Suede - So Young
11 Boo Radleys, The - I Hang Suspended
12 Mercury Rev - Bronx Cheer
13 CNN - Looking Forward
14 Butthole Surfers - Who Was in My Room Last Night?
15 Stabbing Westward - Control
16 Swell - At Long (Remix)
17 Buffalo Tom - I'm Allowed
18 Kirstin Hersh - Your Ghost (additional Vocal: Michael Stipe)
19 Mazzy Star - Five String Serenade
20 Slowdive - Dagger

עטיפה: קובי ישראל צילם חמניות ונורית וינד-קידרון פיקסלה אותם קצת. בצד האחורי של העטיפה יש ציטוט של וויליאם ס. בורוז: "Hurry up, please. It's time". הזוי, הזוי, הזוי. ציון עטיפה: 8

ביקורת ורקע: קשה לי להחליט. האם זה האוסף הגרוע ביותר אי פעם, או שמא זה האוסף הכי גאוני בהיסטוריה. אני לא יודע מי היה הבוס באן.אם.סי באותה תקופה, אבל עצם זה שהוא נתן לאוסף הזה לצאת מוכיח שהוא לא מבין כלום במוסיקה. או שלעורך ליאור סולימן יש ביצים בגודל של אבטיח. יש לא מעט אוספים מבוססי גחמות וטעמם האישי של עורכיהם, אבל גם כשזה ככה, הרעיון המנחה הוא להוציא אוספים קומוניקטיביים, שלא לומר מסחריים. חמניות, לעומתם, הוא האוסף הכי פחות מסחרי אי פעם. מדובר כאן בכל מיני קטעי רוק אלטרנטיבי ונוייז, בעיקר אמריקאים. רובם אפילו לא היו סינגלים, שלא לדבר על מוכרים.
גוגל מצא 0 תוצאות על האוסף הזה ולא במפתיע. האוסף הזה לא מכר כלום, ואפילו המאגר של CDDB (המאגר באינטרנט שמזהה איזה דיסק שמתם במחשב) לא הכיר אותו ו-CDDB מכיר הכל. סחטין עליך, ליאור סולימן, יצרת אוסף קאלט אמיתי.

ערך אספני: 0 ש"ח

ציון: 10

4 תגובות:

  1. נראה לי אחלה אוסף. כשאתה אומר "לא מכר כלום" אני מסיק שאף לא בן אדם אחד קנה אותו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתכוון שמעטים קנו אותו. ברמת המאות הבודדות, מקסימום

      מחק
    2. אגב, אני בטוח ששמת לב כבר בעבר, אבל אתמול חשבתי להכניס את הדיסקים של Break & Enter ושל Top pop 91-4למחשב וגם אותם CDDB לא זיהה. עשיתי Submit אחרי שהזנתי את הפרטים ידנית. אני מקווה שזה התווסף למאגר שלהם למען ייראו ויראו.

      מחק
  2. לא תאמין, אבל יש Link להורדה!!!
    http://www.4shared.com/rar/c-ranjDtce/VA_SunflowersNMC_1992_VGQ.html

    מסתבר שאני בין אותם מאות בודדים ששמו את ידם על פיסת המדיה הנדירה הזאת וכשהכנסתי את הדיסק למחשב בפעם הראשונה הוא ישר זיהה את האוסף על כל רצועותיו. אני מתאר לעצמי שאתה דאגת לזה מבעוד מועד. אהבתי את השיר של CNN שמתחיל בדיוק כמו No Limit.
    אז מי שהיה מספיק טיפש כדי לא לקנות את האוסף הנפלא הזה - שיהיה מספיק חכם לפחות עכשו ויוריד אותו!!!
    ושאני מעדיף את NMC של חצי העשור הראשון אמרתי כבר? הנה עוד סיבה לכך.

    השבמחק