יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

קופסת הלהיטים


שם האוסף: קופסת הלהיטים

חברת תקליטים: הליקון/ רשות השידור/ מעריב לנוער

שנה: 1999

עורך: חיים רייכנטל ועופר נחשון

הפקה: חיים רייכנטל ואבי מאור

יח"צ: דגנית סער

מק"ט: 9248-2

רשימת שירים:
1 ATB - 9PM ('till I Come)
2 Vengaboys - We Like to Party
3 Lenny Kravitz 0 Fly Away
4 'N Sync - I Want You Back
5 Jessica - How Will I Know (Who You Are)
6 Loona - Hijo De La Luna
7 Spice Girls - Goodbye
8 The Cardigans - Erase/Rewind
9 Ruff Driverz - Dreaming (presents Arrola)
10 Lucid - Crazy
11 Emmie - More Than This '99
12 Shania Twain - From This Moment On (Tempo Mix)
13 Armand Van Helden - You Don't Know Me (feat. Duane Harden)
14 E-Type - Princess of Egypt
15 The All Seeing I - Walk Like a Panter
16 Liquido - Narcotic
17 E-17 - Each Time
18 Kele Le Roc - Little Bit of Lovin'
19 Boyzone - I Love the Way You Love Me
20 5ive - Five Megamix

עטיפה: אלגנטי ועדכני לתקופה. עבודה מצויינת של תדהר תמוז מאורדיסק בע"מ. זו העבודה הראשונה של הסטודיו הזה שאני נתקל בה. ציון עטיפה: 8

ביקורת ורקע: נתחיל בגילוי נאות; כותב בלוג זה ערך במשך כמה שנים את תכנית הרדיו "קופסת הלהיטים".
ועכשיו הקופסה. בתחילת שנות התשעים העורך רז ניצן יזם תכנית חדשה ברשת ג', שמטרתה היתה לחשוף את להיטי הקלאב, טקנו, ההאוס והדאנס החדשים, לצד להיטי הפופ במצעדים. זאת היתה תכנית הרדיו הראשונה בארץ שנתנה במה למוסיקת הרחבות פורצת הדרך של תחילת הניינטיז, ובמהרה היא הפכה לקאלט. אחרי שנה שבה הגישה את התכנית מיכל שמואלי, החליף אותה עופר נחשון שמזוהה יותר מכל עם התכנית, שהפכה אותו לכוכב רדיו.
התכנית פורצת הדרך גילתה לישראלים להיטים שבמקרים רבים בזכות ההצלחה בארץ הפכו גם לשלאגרים בחו"ל, מה שהקנה לתכנית יוקרה נוספת. אחרי שלוש שנים עזב ניצן את התכנית לטובת קריירה מצליחה כמוסיקאי בחו"ל. אני החלפתי אותו בעריכה ואחרי תקופה החליפו אותי נחשון וחיים רייכנטל, שהיו שותפים להחלטות העריכה.
הקופסה זכתה בזמנו לרייטינג מעולה - בשיא תקופת הפופולאריות של מוסיקת הדאנס ופריצת המועדונים לתרבות הישראלית הוא הגיע ל- 24 אחוזים. כוכבים מכל העולם כמו 2 אנלימיטד, קפלה, אייס אוף בייס, בוי ג'ורג' ואחרים התארחו בה ואנשים נצמדו כל יום למקלט כדי ללמוד מה חדש בעולם המוסיקה.
בנובמבר 1997 רשת ג' עברה מטמורפוזה לימי הביניים והפסיקה לשדר מוסיקה שלא בשפה העברית. הקופסה חוסלה. אבל אגדה כזאת היה קשה להרוג ועופר נחשון הוא כמו חתול עם תשע נשמות. הגלגול הבא של הקופסה היה בקופסה הקטנה, הלא היא הטלוויזיה. הקופסה הפכה לתכנית קבועה מדי שבוע, של חצי שעה של קליפים, ראיונות וכל מה שחם. הצלחת תכנית הטלוויזיה הביאה את רייכנטל, שאז עבד בהליקון, ליזום עם נחשון אוסף להיטים עכשווי שיישא את שם התכנית. ההתרגשות היתה אדירה והטסקט של עופר נחשון, כפי שהוא מופיע בעטיפה הפנימית (ובתמונה משמאל. פשוט תקליקו עליה כדי לקרוא בגדול), רק הוסיף להתרגשות.
האוסף ערוך טוב והוא מלא בלהיטי התקופה ועשוי בחן. הרעיון מאחורי האוסף הוא להביא את שלל להיטי התקופה, מכל הז'אנרים, ברוח ההיטמנים וסדרת Now. בטקסט של נחשון על העטיפה הוא מבטיח לחזור בחלק מספר 2, אבל חלק מספר 2 מעולם לא הגיע. ולא בגלל אי הצלחת האוסף, אלא בעיקר בגלל שבהליקון החלו להוציא כמה חודשים אחר כך את המהדורה המקומית של סדרת "Now", ושם אוספים מסוג זה מצאו את הכתובת.
לא רק סדרת האוספים לא המשיכה, כמה חודשים אחר כך הקופסה ירדה גם מלוח השידורים. רק שעופר נחשון, כאמור, הוא חתול, וקופסת הלהיטים חזרה שוב לרדיו, במתכונת קצת שונה, בינואר 2009. מאז היא משודרת כל יום בפריים טיים של 88 אף.אם ונחשון ממשיך לעשות מיאוווו (או קווווווווווומי).

האזינו לתכניות עבר ותכניות עדכניות של הקופסה (בעריכת שחר ירושלמי המוכשר) ב-www.icast.co.il/90

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 9

3 תגובות:

  1. לינק??
    מלפש בנרות!!

    השבמחק
  2. An album playlist created by me on YouTube:

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLeeMpmam-ayAu6KOgBN52Iqy9V9JLDHki

    השבמחק
  3. 🌴قال رسول🌴 الله صلى الله🌴 عليه 🌴وسلم خير 🌴 ماقلت🌴 انا🌴 🌴والنبيون من 🌴قبلي🌴 🌴🌴🌴لا اله الا الله،🌴🌴🌴

    השבמחק