יום שישי, 21 באוקטובר 2016

Orient House vol. 1


שם האוסף: Orient House vol. 1

תת כותרת: House & Tribal Beats - אוסף האוס בעריכת DJ איתן תבור

חברת תקליטים: אן.אם.סי/ NMC Underground

שנה: 1995

עריכה: איתן תבור

הפקה: ערן דיה ומשה מורד

מק"ט: 20142-2

רשימת שירים:
1. Thermo Statik - Men Beat The Drum (6:49)
2. Fog, The - Been A Long Time (Rio's Pride Mix) (6:18)
3. Spank Spank - Freak It! (Club Mix) (5:50)
4. Burning Vinyl - Brainrush (XS Club Mix) (feat. D.J. Joe Jam) (7:07)
5. Batucatimbale - Batucatimbale (Timbaltribe Batuflash) (8:16)
6. Moby - Feeling So Real (Old Skool Mix) (5:47)
7. Fragile - Watch U (Trumpet Mix) (4:58)
8. 24Hour Experience - Need A Man (6:20)
9. Espiritu - Bonita Manana (Vicious Extended Mix) (8:33)
10. Barbara Tucker - I Get Lifted (Loveland's Lift Me Down Dub) (5:43)
11. Hyper Go-Go - It's Alright (Rampling's 'Full On' Euro Remix) (7:52)

איתן תבור (תמונה באדיבות אמיר אשר)
עטיפה: עיצוב של נורית וינד-קדרון על צילום של בועז תורג'מן מ"Flash". תמונה מפוקסלת של אישה יושבת. היום זה נראה קצת דל, ב-1995 זה נראה טוב. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: אוסף טרייבל האוס והארדקור האוס טוב לתחומו, שמוסיקלית אין יותר מדי מה לכתוב עליו. הסיפור המעניין כאן הוא עורך האוסף, דיג'יי איתן תבור, ז"ל. תבור התאבד בשנת 1999 בשריפה עצמית כשהוא בן 37, כשהקריירה שלו בדעיכה. תבור החל את הקריירה של כתקליטן גל-חדש באמצע שנות השמונים במועדון ה"ליקוויד" האגדי, תוך כדי שהוא זוכה בזכות כשרונו לתואר "מיתולוגי". תבור היה תקליטן רגיש וערני לטרנדים והוא היה הדיג'יי המקומי הראשון לזהות את עליית מוסיקת האסיד-האוס בסוף האייטיז וגם הראשון להביא אותה לארץ. הוא עבר לתקלט במועדונים החלוציים ה"שירוקו" וה"אליזבת" והגיש תכנית דאנס ברדיו "קול השלום", כל זה עדיין באייטיז.
בשנות התשעים, דווקא כשמוסיקת ההאוס נכנסה בצורה אינטנסיבית לארץ, מעמדו דעך. הוא המשיך לתקלט והיה מהראשונים לארגן בישראל מסיבות טבע, אבל הוא כבר לא היה הדיג'יי נאמבר וואן, כאן, כפי שהוא היה באמצע-סוף האייטיז. למרות זאת, הוא תקלט ב"זמן אמיתי" וגם הגיש תכנית דאנס בגלי צהל, תוך כדי שהוא מגדל דורות שלמים על ברכי מוסיקת ההאוס. במקביל הוא תקלט באירועים, כמו בתמונה המצורפת, מתוך חתונתו של שדרן הרדיו המוכשר אמיר אשר.
הייתי מספר עוד על תבור, אבל המידע עליו ברשת מאוד חלקי והייתי שמח אם אנשים בתגובות יוכלו לספר עליו קצת יותר, כדי לכתוב עליו משהו יותר מעמיק בעתיד. אנשים שזוכרים מקומות שהוא תקלט ומסיבות שהוא עשה, כמו גם אנשים שסתם זוכרים סיפורים עליו, בבקשה שתפו.
נסיים עם עוד כמה מלים על האוסף - ערן דיה, שניהל אז את מחלקת הדאנס באן.אם.סי, הכיר טוב את השטח וידע להביא את תבור כדי שיערוך את המוסיקה שהוא תקלט באותה תקופה. חבל שהאוסף לא ממוקסס, אז היה יכול להיות לנו תיעוד נדיר של הכישרון שלו. בכל זאת, נשאר לנו משהו ממנו, זה גם משהו.

ציון: 10


ערך אספני: 30 ₪

תגובה 1: