יום רביעי, 23 במרץ 2016

Left of Center


שם האוסף: Left of Center

תת כותרת: אוסף רוק אלטרנטיבי

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: הוצאה מקורית - 1989. הוצאה מחודשת - 1993

עורכים: קארן רוז וצ'רלי סולומון

הפקה: קארן רוז

מק"ט: ARTON 256237-2

רשימת שירים:
1. Talking Heads - Once In A Lifetime (4:19)
2. Shriekback - Over The Wire (3:29)
3. Television - See No Evil (3:53)
4. Call, The - Everywhere I Go (4:20)
5. Aztec Camera - All I Need Is Everything (5:47)
6. Associates, The - Breakfast (4:32)
7. Dream Academy, The - Life in a Northern Town (4:15)
8. 10,000 Maniacs - Don't Talk (5:05)
9. Church, The - Under The Milky Way (4:58)
10. Echo & The Bunnymen - Bring On The Dancing Horses (4:02)

עטיפה: עיצוב של אורית חן צדוק. גרפיקה ממוחשבת: רינה וסרמן. עבודה ארט-סקולית כזאת. לא הכי טובה, אבל מצליחה לאפיין את האוסף. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: שנת 1989 של חברת הד ארצי היתה שנה עמוסה באוספים. זאת גם היתה השנה הראשונה שהחברה החלה להוציא אוספים על דיסקים, אם כי לא כל ההוצאות שלהם ראו אור בפורמט הזה. כל האוספים של הד ארצי ראו אור על תקליטים וקלטות והנבחרים שמביניהם, אלו עם הפוטנציאל הכלכלי הגבוה ביותר, ראו אור גם על הפורמט החדש בשוק המקומי.
שוק המוסיקה המקומי היה יחסית מסורתי בהתנהגות שלו ועיקר המכירות שלו נעו לקראת חג הפסח ולקראת חגי תשרי. שנת 89' לא היתה שונה בכך ולקראת חג הפסח של אותה שנה בהד ארצי יצאו עם שלושה אוספים חדשים. "פרופסור מיקס 3", שהיה אוסף הלהיטים העדכני הראשון שהד ארצי הוציאו על דיסק, האוסף "Calling You", אוסף שירי נשים לועזי, שגם יצא על דיסק והשלישי היה "Left of the Center", אוסף רוק אלטרנטיבי, שיצא רק על קלטות ותקליטים.
"Left of the Center" הוא אוסף קטן ויפה. עשרה שירים מעולים, שתוך פחות מ-45 דקות הופכים לשקט, שגורם לך לרצות להתחיל לשמוע הכל מההתחלה. למרות זאת, לא היה מדובר בהצלחה מרשימה וההחלטה לא להוציא את האוסף על דיסק, כנראה והיתה מוצדקת. מה שכן, ארבע שנים אחר-כך, כשבהד ארצי עבדו על סדרה של הוצאות מחודשות לאוספים הקלאסיים שלהם מהאייטיז, התיקון נעשה ו-Left ראה אור לראשונה על גבי דיסק. ההוצאה המחודשת הזאת לא הכתה גלים ובעידן של הגראנג' והבריטפופ בשיאם, אוסף אינדי מהשמונים נראה מיושן והוא כשל לחלוטין בהוצאה הזאת. חייב לציין שלמרות אי ההצלחה המסחרית, במרחק 26 שנים מההוצאה המקורית, האוסף נשמע ממש טוב.

ציון: 8

ערך אספני: 70 ₪

תודה לאופיר פלג שהאוסף סוקר באדיבותו ולגולוסו די-לורה על האינפורמציה שסייעה בהכנת המאמר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה