יום שני, 21 בנובמבר 2011

היחידה לשידור נמרץ עם יורם ואזאנא מגישה: Full Bass


שם האוסף: היחידה לשידור נמרץ עם יורם ואזאנא מגישה: Full Bass

חברת תקליטים: IMP/ רדיו השרון והמרכז 99FM

שנה: ספטמבר, 1998

עריכה: יורם ואזאנא

הפקה: איתמר חובב, גל ארבלי, יניב ישעיהו ואלמוגית אלוש

מק"ט: 2052

רשימת שירים:
1 Five - Got The Feelin' (Radio Edit)
2 Scooter - How Much Is The Fish?
3 Aqua - Turn Back Time (Love To Infinity's Classic Radio Mix)
4 Mark Van Dale - Water Verve (DJ Quicksilver Remix Single Edit) (with Enrico)
5 Wubble-U - Petal (English Rose Pruned)
6 Manhattan Transfer, The - Twilight Zone/ Twilight Tone (Jason Nevins and Albert Cabrera Nevco Rascal Mix)
7 Triple S - Whoomp! (There It Is) (Klubbheads Radio Edit)
8 Klubbheads - Kickin' Hard (Radio Mix)
9 Double Vision - Knockin' 2000 (Surprise Mix)
10 Course, The - Night To Remember (Radio)
11 Solyfiesta - Quando Quando Quando (Radio Version)
12 A.T.H.E.N.A. - Zorba (Sirtaki Mix)
13 2 Eivissa - Move Your Body (Tu Tu Tu Tu Ta, Oh La) (Radio Version)
14 2 Brothers on the 4th Floor -
The Sun Will Be Shining (feat. Des'Ray and D-Rock)
15 Blackwood - Ride On The Rhythm (Blackwood Rmx Radio)
16 DJ Bobo -
Where Is Your Love (Radio Version)
17 Paradiso -
Dime Como (Gitano Radio Edit)
18 Hermes House Band -
Na Na Na Na Hey Hey Hey Kiss Him Goodbye
19 היחידה לשידור נמרץ - המנון הפתיחה
20 היחידה לשידור נמרץ - המתיחה של היחידה, אחד באפריל 1998
21 היחידה לשידור נמרץ - שיר הפתיחה של "היחידה דלא-ידע", פורים 1998
22 היחידה לשידור נמרץ - מחלקת הדיסקברי של ג'ול המסטול

עטיפה: עיצוב של "קיפוד". עבודה גרפית מודרנית ומגניבה. שיפור אדיר מהעטיפות ש-IMP היו מוציאים רק שנה-שנתיים קודם לכן. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: יורם ואזאנא, תקליטן העל הישראלי, ערך פחות או יותר את כל האוספים ש-IMP הוציאה בשנות התשעים וגם כמות יפה של אוספים שיצאו בהד ארצי ובאן.אם.סי. האוסף "Full Bass" יכל להיות עוד אחד מעשרות האוספים שהוא הוציא ומוכיחים את כשרונו כתקליטן וכאיש תעשיית המוסיקה, אבל האוסף הזה חושף כשרון נוסף שלו, כאיש רדיו.
האוסף "Full Bass", שיצא בסתיו 1998, יצא כאוסף של תכנית הרדיו "היחידה לשידור נמרץ", התכנית של ואזאנא באותם הימים, תכנית ששודרה מדי יום ברדיו השרון והמרכז (99 אף.אם) ובסינדיקציה ברדיו ירושלים. התכנית החלה את דרכה שנתיים לפני כן, דווקא ברשת ג', אז היא שודרה מדי יום בצהריים. כשרשת ג' הפכה לרשת שמשדרת מוסיקה מזרח תיכונית, התכנית נדדה עם ואזאנא ל-99, שם היא שודרה במשך כמה שנים. אני מבטיח לספר עוד בעתיד על הקריירה הרדיופונית של ואזאנא, אבל אני רוצה להתעמק בסיפור של 99.
תחנת הרדיו של איזור השרון החלה את דרכה באמצע הניינטיז, עת משרד התקשורת החליט לאשר הקמת רדיו איזורי. 99 היתה התחנה הכי טובה שקמה. מייסדייה היו פליטי רדיו דן (הגל הירוק) הפיראטית, שלא עברה את המכרז להפוך לתחנה חוקית. ואזאנא שידר ברדיו דן את התכנית "גוש דאנס" ועל רדיו דן אספר רבות כשאסקור את הסדרה "גוש דאנס". המעבר של ואזאנא, קודם מרדיו דן, שהיתה סוג של תחנה שלמה ברוח קופסת הלהיטים, משם לרשת ג' עם הפריסה הארצית שלה ומשם ל-99, היתה טבעית.
"היחידה" היתה תכנית של מוסיקת פופ/דאנס שמלווה בבדיחות ומתיחות שואזאנא וחבריו יצרו. חוץ מהעובדה שתמיד היתה בעייתיות ברמת האתיקה בכך שאיש רדיו הוא גם אישיות מרכזית בחברת תקליטים (IMP באותם הזמנים), התכניות של ואזאנא היו כייפיות וקלילות והעבירו איזשהי רוח יוצאת דופן שהיתה עארסית וחנונית בו זמנית. האוסף הזה כולל את כל מה שהתכנית היתה. המון קטעים שואזאנא החתים עבור IMP, לצד עוד קצת להיטי דאנס של חברות אחרות וגם, בסוף הדיסק, ג'ינגלים ומתיחות של התחנה, כולל מתיחה אדירה שיוסי וידר, איש צוות התכנית מחקה את תומי לפיד שעושה מתיחת 1 באפריל על רפול!
נחזור ל-99 - בסוף הניינטיז חברת הסלולר Orange לקחה חסות על התחנה והפכה אותה ל-BU99Fm (בי יו היו מותג הצעירים של אורנג'). הרעיון של BU היה להיות ערוץ לנוער ואנשים בתחילת שנות העשרים שלהם וככזה הוא השיל מעליו את כל הפטפטת שאפיינה את רדיו השרון בתחילת דרכו לטובת מוסיקה עדכנית וכך הרדיו הפך לרדיו הפופ והרדיו היחידי לצעירים במדינת ישראל. אחרי שהחוזה עם אורנג' נגמר, הרדיו קיבל חסות מפלאפון שהפכה אותו ל-ESC99FM (אסקייפ היה מותג הצעירים של פלאפון), ששמרו על אותה רוח של BU, מצב שנמשך עד אמצע העשור הראשון של שנות האלפיים, אז האוליגרך הרוסי ארקדי גיידמק קנה את הרדיו והפך אותו לרדיו חדשות וספורט.
התחנה של גיידמק כבר מזמן לא קיימת וכיום 99 הוא רדיו Eco99FM, רדיו ששם דגש על איכות הסביבה. הרדיו משדר הרבה מלל ביום והמון להיטים נוסטלגיים בלילה. זה רדיו נחמד, אבל ממש לא מה ש-99 היתה פעם.
אני מספר את כל זה, כי אני רוצה לנצל את הבמה הזאת למחות על המצב ההזוי הזה שבמדינת ישראל, שיש בה היום עשרות תחנות רדיו, אף תחנה לא פונה לקהל שצעיר מגיל 20. בכל העולם התחנות שמתמחות ברדיו להיטי מצעדים הן התחנות המאוזנות ביותר, אבל רק בישראל "המתוקנת" אין רדיו כזה.
הסיבות לכך הן לא רבות, או יותר נכון האשמות בכך. האשם המרכזי הוא הממסד. קודם כל "קול ישראל" ו"רשות השידור" שלא רואים צורך לתת במה בתקשורת הציבורית לצעירים. גם גלי צהל וגלגלצ שלה אשמים. כתחנות ציבוריות שמיועדות לחיילים, רובם חבר'ה צעירים, ראוי היה שהתכנים שלהם לא יפנו בעיקר לאנשים בגיל 30-60.
אשם שלישי הוא הרשות השניה לרדיו וטלוויזיה. שיטת הזיכיונות שהיא מעניקה אומרת שכל תחנות הרדיו מחוייבות בהמון מלל ולכוון גם לקהל רחב גילאים, מה שהופך את המשימה ליצור רדיו לצעירים בלבד כבלתי אפשרית.
לשמחתנו, היום אפשר להאזין לכל תחנה מהעולם באינטרנט וכבר לא ממש צריך את מכשיר הרדיו הישן כדי להנות משדרנים ושירים טובים. רק מה לעשות, עדיין אין כמו להאזין לתחנה כייפית ותוססת ברדיו באוטו. בכל מקום בעולם המערבי, חוץ מבישראל.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

8 תגובות:

  1. וואי, אתה כל כך צודק.
    רדיו 99BU היה היורש של רשת ג' המיתולגית,
    עם תוכניות כמו "קורעים את העיר עם אוסנת יאיר" עם אוסנת יאיר עם הצחוק המתגלגל ועוד..
    הדבר היחיד שמתקרב לזה היום זה התוכנית של יקיר אביב (כן, אותו אחד מ"30 בצל" של שנות ה-80) ב-100FM שעוד איכשהו משמיעה מוזיקה עדכנית ופונה לקהל הצעיר.
    רק שתדע לך, שמאז המעבר של רשת ג' לשדר מוזיקה עברית בלבד, אני מחרים את התחנה הזאת! היא לא קיימת אצלי בתחנות ברדיו באוטו אפילו.
    שמישהו שם למעלה ירים כבר את הכפפה ויחזור לשדר את המוזיקה שרוב הצעירים (והצעירים ברוחם) אוהבים.

    אביב.

    השבמחק
  2. כל מה שכתבת על 99 נכון ועל הרדיו בישראל נכון. אין מה להוסיף.
    בקשר לואזאנא, למרות שאהבתי כמעט את כל מה שהוא עשה, מבחינתי מה שהיה ברדיו דן היה דרגה אחת מעל וכל מה שבא אח"כ כבר לא היה אותו דבר אבל אולי גם אני ארחיב על זה כשתסקור את "גוש דאנס".
    באוסף עצמו, יש שריד אחד למצעד הלועזי של רשת ג' - Blackwood - Ride On The Rhythm - שיר שיצא באיטליה כבר בדצמבר 1996 והיה מקום 2 בישראל במארס 1997. איכשהו הוא התגלגל לאוסף שיצא כמעט שנתיים מאוחר יותר

    השבמחק
  3. ג'ייקוב, אז אולי תעשה לנו סקריה על גוש דאנס?

    השבמחק
  4. חבל שלא מחזירים את רדיו 101FM במתכונת של פעם, דידי הררי בין 2-4 היה פוט מצחיק, דיבורים על הכל מהכל, בניית אתרים
    , כדורגל, כדורסל, וחיקויים נהדרים

    השבמחק
  5. תוכל להעלות את האוסף לאתר?

    השבמחק
  6. יש לי את האוסף הזה וזה היה הדיסק הראשון שקנו לי
    היה אותו בפרסום בעיתון של מעריב ובקשתי מאמא שלי לקנות אותו למרות שלא היה לי עדיין מערכת דיסקים אבל ידעתי שזה פשוט שירים חבל"ז אז אמא שלי קנתה לי אותו ושמעתי אותו במחשב של דוד שלי ולא יכולתי להפסיק לשמועה אותו

    יש מצב גם שאתה עושה גם כתבה על האוסף Party Time ?

    השבמחק
  7. פארטי טיים עוד יגיע...

    השבמחק