יום רביעי, 23 בפברואר 2011

Easy Love


שם האוסף: Easy Love

תת כותרת: 34 להיטי דיסקו רומנטיים

חברת תקליטים: הד ארצי/ הליקון

שנה: יוני, 1997

עורכים: שמעון בן נון, רן עצמון ואבי מאור

מק"ט: 519673

רשימת שירים:
CD1:
1 Commodores - Easy
2 Kool and the Gang - Cherish
3 Smokey Robinson - Bring with You
4 Earth Wind and Fire - After the Love Has Gone
5 Rose Royce - Love Don't Live Here Anymore
6 KC and the Sunshine Band - Please Don't Go
7 Michael Jackson - One Day in Your Life
8 Charlene - I've Never Been to Me
9 Minnie Ripperton - Loving You
10 Irene Cara - Out Here On My Own
11 David Soul - Don't Give Up On Us
12 Peaches and Herb - Reunited
13 Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
14 Billy Preston and Syreeta - With You I'm Born Again
15 Yvonne Elliman - Love Me
16 Sergio Mendes - Never Gonna Let You Go
17 Boney M. - Still I'm Sad

CD2:
1 The Stylistics - I Can't Give You Anything
2 Donna Summer - I Remember Yesterday
3 Andy Gibb - An Everlasting Love
4 Silver Convention - Fly Robin Fly
5 Chic - I Want Your Love
6 Patrice Rushen - Forget Me Nots
7 Chaka Khan - Ain't Nobody
8 Raydio - Jack and Jill
9 David Soul - Silver Lady
10 Baccara - Sorry, I'm a Lady
11 Amanda Lear - Queen of Chinatown
12 Dr. Hook - When You're Inlove with a Beautiful Woman
13 Hot Chocolate - Put Your Love on Me
14 Rose Royce - Wishing on a Star
15 Three Degrees - Woman in Love
16 Smokey Robinson - Cruisin'
17 Shakatak - Night Birds

עטיפה: הדיסק הכפול הזה מגיע בקופסאות העבות לדיסקים כפולים, אלו שתפסו לנו הרבה מקום על המדפים בעבר. מאז, כידוע, שודרגנו למשהו הרבה יותר קומפקטי לאוספים של כמה דיסקים. אח, הטכנולוגיה... לגבי העטיפה, דור כהן הותיק עיצב את העטיפה ויש כאן תחושה של חבילה בזכות החוברת בפנים עם הפירוט על כל שיר באוסף (ראו תמונה מתחת לעטיפה). הבעיה היא בפרונט. כהן עיצב משהו כאילו דיסקואי. שם האוסף מופיע ביעני אורות ניאון, כשמאחוריו דומגנית דיסקו. הבעיה היא שהדוגמנית נראית כמו דראג קווין ואורות הניאון נראים דלים. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: אתמול ביקרתי בחנות "בית המוסיקה" ברחוב קרן היסוד בירושלים, לבקר את ידידי הותיק רועי אופיר. "בית המוסיקה" הוקמה על חורבותיה של החנות והמשרדים של IMP, ששהו במתחם מהקמתם ועד סוף הניינטיז. בתקופה ש-IMP פעלו כאן, פעלו במקביל בירושלים עשרות חנויות מוסיקה. כיום "בית המוסיקה" היא אחת מחנויות הדיסקים האחרונות שנותרו בעיר, כשקשה לי למנות עשר כאלו. עצוב. החנות היא חנות יפה. יש לה מחלקה גדולה של מוסיקה קלאסית ועוד מחלקה לא רעה בכלל של מוסיקה פופולרית. מתוקף היותי חובב אוספים, ישר הלכתי לבדוק מה קורה באגף הזה, מקווה לאיזושהי מציאה. אחת כזאת התגלתה לעייני. האוסף "Easy Love", אוסף שמסקר את הצד השמאלצי יותר של הדיסקו (יעני הבלדות של הז'אנר), שיצא בקיץ 1997. הייתי המום. "Easy Love", שהוציאו הד ארצי עם הליקון לא היה הצלחה גדולה מאוד והודפס במהדורה אחת. אותה מהדורה היא זאת שהגיע למדפי האוספים של "בית המוסיקה" ואני יכול לשער שהדיסק הזה נמצא שם למעלה מעשור, שריד אחרון מתקופה הזוהר של אוספי המחלקה הבין לאומית של הד ארצי (ז"ל), שניתן למצוא כחדש על מדפי חנויות התקליטים בארץ. זה אולי נראה לכם עניין של מה בכך, אבל "Easy Love" יצא במקביל ל"היטמן 8". תחשבו כמה זה בלתי אפשרי להכנס לחנות בישראל ולמצוא היום את "היטמן 8" (או כל היטמן אחר) ותבינו עד כמה זה היה מיוחד לראות את האלבום הזה על המדף.
קצת על האוסף, "Easy Love" הוא אוסף צ'יזי בטירוף. בלדות, שירי סול שקטים, כל מני קטעי פאנקי רך, עורכי האוסף רן עצמון מהד ארצי, אבי מאור מהליקון ושמעון בן נון, שעליו אספר תיכף, עשו עבודה מקיפה ורואים שהם גדלו על הפופ של הסבנטיז. מעבר לשירים מהרפרטואר של הליקון והד ארצי, יש כאן גם שירים שנלקחו מאן.אם.סי באחד משיתופי הפעולה הראשונים שנעשו בין הד ארצי לאן.אם.סי, דבר שעוד אדבר עליו הרבה בעתיד.
נחזור לבן נון, מדובר באחד ממומחי האספנות הגדולים בישראל. בן נון החזיק (ואולי עדיין מחזיק) חנות תקליטים יד שניה ברמת גן והוא נחשב לאחד הספצים הישראלים בכל הקשור להוצאות נדירות בארץ ולהערכת שוויין. הוא מוכר גם בישראל כאחד המומחים לקטלוג הענף של שלמה ארצי והוא גם מומחה לתחום הפרוגרסיב והפסיכדליה הישראלית של שנות השישים והשבעים. מאמר מעניין שהוא כתב לפני כמה שנים כמבוא לאספנות מקומית מככב באינטנט ושווה קריאה. קצת הפתיע אותי לראות שבן נון קשור לאוסף כזה, מפני שאף פעם לא קישרתי את האיש לתחום הדיסקו והפופ, אבל כנראה שכמו כל פריק של מוסיקה, תחומי העניין שלו מרובים.

ערך אספני: 25 ש"ח ליד שניה. הדיסק החדש נמכר ב-99 ש"ח ב"בית המוסיקה"

ציון: 7

2 תגובות:

  1. האוסף היה יוזמה של שמעון שהוא באמת תותח על בתחום המוזיקה והאספנות

    השבמחק
  2. עכשיו כשאני מסתכל על רשימת השירים ברור לי שהיינו צריכים לקרוא לאוסף "צ'יזי לאב".
    עדיין, בתחום הצ'יז הוא ממש מוצלח ויש בו גם כמה הברקות

    השבמחק