יום שני, 30 במאי 2011

Hit Box 2


שם האוסף: Hit Box 2

תת כותרת: קופסת הלהיטים
חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: ספטמבר, 1993

עריכה: משה מורד, ליאור סולימן ועוזי פרויס

הפקה: משה מורד, ליאור סולימן, אליסון ריף וזהבית מחלב

מק"ט: NMC 20085-2

רשימת שירים:
1 Freddie Mercury - Living On My Own (Extended Mix)
2 Culture Beat - Got To Get It (Club Mix)
3 Jessie Lee Davis - Is This Love (Yo! This is Love Mix)
4 B.G. the Prince of Rap - Can We Get Enough?
5 Jam the House - Call Me (feat. Princess)
6 Sultans of Dance - Bismillah (Let's Dance Together) (Techno Remix)
7 Moby - Move (You Make Me Feel So Good)
8 Le Mystere Des Voix Bulgares - Pippero (with Elio E Le Storie Tese)
9 Intermission - Piece of My Heart
10 Deborah Harry - I Can See Clearly
11 Soul Asylum - Runaway Train
12 Suede - So Young
13 Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
14 Depeche Mode - Walking In My Shoes
15 Tina Turner - I Don't Wanna Fight

עטיפה: בדיוק אותה עטיפה גרועה שעשתה נורית וינד קידרון לחלק 1, רק עם שינוי צבעים. יש כאן רק שיפור אחד, בעטיפה הפנימית יש שתי תמונות - אחת שקובי ישראל צילם את קאלצ'ר ביט בביקור בישראל, לובשים טישרט של היט בוקס והשניה של פרדי מרקורי, שפותח את האוסף, כסוג של מחווה. ציון עיצוב: 5

ביקורת ורקע: כפי שסיפרתי בביקורת על העטיפה יש בחלק הפנימי שלה שתי תמונות, שמספרות למעשה את הסיפור של סדרת היט בוקס בתחילת דרכה. התמונה של קאלצ'ר ביט, שביקרו בישראל לצורך הופעות, היא בעצם מחווה למי שהפכו את חלק 1 של הסדרה להצלחה. חלק 1 הלא טוב כלל להיט פותח ענק במיוחד, "Mr. Vain" של קאלצ'ר ביט וכל מי רצה להשיג את השיר היה מחוייב לקנות את האוסף. מיסטר ויין היה להיט כזה גדול, שזה התבטא במכירות יפות מאוד של האוסף ולכך שבאן.אם.סי היו מרוצים מאוד ממה שהולך עם הסדרה הזאת.
בחלק 2 הם עשו את אותו הטריק שהם עשו עם חלק 1 - פתחו את האוסף עם להיט עצום בצורה יוצאת דופן, להיט שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר ושאר האוסף מבחינתם היה לפרוטוקול. באופן מדהים זה עבד וכל מי שרצה להשיג את "Living on my Own" של פרדי מרקורי בגרסת הרמיקס - קנה את היט בוקס 2 ובסתיו 1993 המון אנשים רצו את הקטע הזה. אן.אם.סי ומעצבי העטיפה הבינו את הכח שיש לקטע של מרקורי ונתנו לזמר המנוח את הריספקט בעטיפה, כפי שאפשר לראות מימין.
באופן די מדהים, חלק 2 של היט בוקס ערוך בדיוק כמו חלק 1. פותחים את האוסף עם שני להיטים עצומים, אז ממלאים אותו בפילרים עד קטע מספר 11 ומסיימים את האוסף עם כמה להיטי פופ-רוק-אלטרנטיבי גדולים. באופן די מדהים זה עבד פחות או יותר כמו ההצלחה של חלק 1, מה שנתן לאן.אם.סי את הלגיטימציה להמשיך בפורמט הזה, שהם חשבו שהוא פורמט דומה "היטמן", אבל למעשה הוא המשך ישיר לפורמט שנבנה בסדרת "סופרמיקס" המיתולוגית שלהם, פורמט שהיה די מיושן בשנת 1993. מה שכן, כנראה שהרכב מנצח לא מחליפים.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 6

יום ראשון, 29 במאי 2011

Hit Box


שם האוסף: Hit Box

תת כותרת: קופסת הלהיטים - להיטי קיץ 93
חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: יוני, 1993

עריכה והפקה: משה מורד, ליאור סולימן, עוזי פרויס, ארז פרי ודוריס גולדמן

יעוץ בנושא דאנס: קובי ישראל

מק"ט: NMC 20073-2

רשימת שירים:
1 Culture Beat - Mr. Vain
2 Dance 2 Trance - Power Of American Natives
3 Unique 2 - Loveline
4 Sunscreem - Pressure Us
5 Exoterix - Void
6 Intermission - Honesty
7 Empire Bass Building - Through To You
8 Dee-Vah feat. Joan Faulkner - Movin' Higher
9 Captain Holywood Project - All I Want
10 G. Point - Je T'aime
11 Depeche Mode - I Feel You
12 Spin Doctors - Two Princes
13 Arrested Development - Mr. Wendal
14 US3 - Tukka Yoot's Riddim
15 Con-Dom - Rasing My Family
16 Shabba Ranks with Cheville Franklin - Mr. Loverman
17 Charles & Eddie - N.Y.C.
18 Duran Duran - Ordinary World

עטיפה: עיצוב מזעזע של נורית וינד קידרון, על בסיס תמונה של קובי ישראל, עיצוב שליווה את הסדרה בפרקיה הראשונים. יש כאן תמונה של ג'וק בוקס (מכונה לניגון תקליטוני 7 אינץ' במקומות ציבורים, מכונה שלא ממש היתה נפוצה בארצנו), מודבקת באוויר, על רק אפקט ממוחש זול. מסורת העטיפות המביכות של אן.אם.סי המשיכה. ציון עיצוב: 3

ביקורת ורקע: בעשרת החודשים שאני מכין את האתר הזה אני מקבל כל הזמן פניות בבקשה לסקר כל מני אוספים ואני באמת משתדל למלא אחר כל הבקשות. הבקשה שהכי הרבה פעמים דחיתי עד עכשיו היתה זאת לסקר את סדרת היט בוקס. סדרת האוספים המרכזית של אן.אם.סי בשנות התשעים היא בגדר סדרת קאלט וקיבלתי עשרות פניות מאנשים שביקשו שאני יתחיל כבר לתעד אותה. אז הנה היא כאן!
נתחיל בקצת רקע. אני חוזר ואומר בביקורת באתר שאן.אם.סי היתה חברת התקליטים הלועזית המובילה בישראל בשנות התשעים. היה להם את הרפרטואר הכי גדול, זה של סוני ו-EMI, היה להם כסף, היתה להם מחלקה בין לאומית גדולה מאוד, היה להם הכל. אן.אם.סי גם הוציאו כל מני אוספים לא רעים, אבל בתחום אוספי הלהיטים העדכניים למשך כמעט כל העשור הם היו חלשים מאוד. אחרי הדעיכה של סדרת "סופרמיקס", סדרה מאוד אייטיזית במהותה, באן.אם.סי ניסו לפתח סדרה חדשה, סדרת "Hits! Hits! Hits!". הסדרה נחלה כישלון מביך, כל זאת בזמן שחברות התקליטים האחרות עושות חייל עם הסדרות שלהן. פונוקול עם "טופ פופ", הליקון עם "היטליסט" והכי בולט - הד ארצי עם "היטמן". הד ארצי היו אז מספר 2 לאן.אם.סי וההברקה שהם יצרו עם סדרת היטמן, סדרה שבנויה בפורמט של "Now" הבריטית, כלומר סדרה שכוללת 100 אחוז להיטים, מכל קשת הסגנונות, כל זה באריזה מרשימה, השאירה את אן.אם.סי לאכול אבק.
המחלקה הבין לאומית של אן.אם.סי האמינה שגם היא יכולה ליצור סדרת "היטמן" משל עצמה והאמת היא שעם החומרים והכח שלהם הם באמת היו יכולים, אבל משהו קצת התפספס להם. נתחיל בשם של הסדרה. "היט בוקס" היא בעצם חיקוי בשני מובנים. קודם כל היא מנסה להיות או להידמות לסדרות ה"היט" של הליקון והד ארצי, בצורה קצת מביכה. שנית, היא ניסתה לרכב על ההצלחה של "קופסת הלהיטים" (היט בוקס, בעברית), תכנית הרדיו הפופולרית והחדשנית של רז ניצן ועופר נחשון, כל זאת בלי לתת קרדיט ליוצרי התכנית או לתחנה שלה.
על העטיפה המביכה ועל השם הלא מקורי אפשר היה לסלוח, אם התכנים בפנים היו טובים. הם לא היו. חלק 1 של "היט בוקס" נראה כמו המשך ישיר לסדרת "היטס! היטס! היטס!" ולפרקים האחרונים של "סופרמיקס", כלומר שוב שילוב לא טוב של מעט מדי להיטים עם יותר מדי פילרים, כל זה ערוך בצורה לא טובה, שלא לומר רעה. כך, אחרי שני להיטים גדולים שפותחים את האוסף, צריך לדלג עד קטע מספר 11 (!), כלומר שמונה קטעים קדימה כדי להתקל בעוד להיט, שזה אחוז נמוך מדי של שלאגרים.
יש גם צדדים חיוביים בפרק הראשון של "היט בוקס" ובסדר בכלל. "היט בוקס" היתה אהובה מאוד על חובבי יורודאנס, שזה היה ללא צל של ספק הסגנון הכי מסעיר בשנים 1993-4. הסיבה - זאת היתה הסדרה היחידה שנתנה כבוד לז'אנר הזה ושמה אותו בקדמת הבמה. למעשה, אם לאנשי אן.אם.סי היה שכל הם היו עושים את "היט בוקס" סדרה רק של יורו, מפני שלחובבי הז'אנר, שהיו מירב רוכשי הסדרה, להיטי המיינסטרים, הפופ והרוק די מיותרים כאן. ככזאת הסדרה יכלה להיות מבריקה, אבל היא לא היתה כזאת. היא התיימרה להיות ה"היטמן" של אן.אם.סי, מה שממש לא הצליח. אמנם ל"היטבוקס" יצאו 11 פרקים, חלקם גם נחלו הצלחה לא רעה, אבל בהתחשב בפוטנציאל וברפרטואר שהיה באן.אם.סי באותם הימים, לא היתה סיבה שהחברה הזאת לא תוציא מוצר הרבה יותר מוצלח ומצליח כסדרת הדגל שלה.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 5

יום רביעי, 25 במאי 2011

Freezestyle


שם האוסף: Freezestyle

חברת תקליטים: הד ארצי/ מוסיקה פלוס

שנה: 1999

עריכה: רונן גוטמן

הפקה: אילת יגיל

מק"ט: 519808

רשימת שירים:
1 Moby - Hymn
2 Waldeck - Aquarius
3 Mono - Slimcea (Aloof Remix)
4 Melaaz - Non, Non, Non
5 גימל - Do You Hear Me?
6 Stereolab - The Flower Called Nowhere
7 Malcolm McLaren - Je T'aime... Moi Non Plus
8 שושן - Nia
9 Egg, The - Port Meadow
10 Kid Loco - She's My Lover (A Revolution Sitting Stoned in a Field Mix)
11 יובל בנאי - רחוב העצב החד-סיטרי (רע מוכיח רמיקס)
12 Morcheeba - End Theme

עטיפה: אחת היפות. אריזת דיגיפאק, שזה אריזה מקרטון, נפתחת, כוללת איורים של של שמוליק סוכרי, כולם ברוח עיצובי הלאונג' הצרפתיים של שנות השישים. את עיצוב העטיפה עשתה חברת שורט קאט, שזרמה עם ה-feel של האיורים, שילידם הודבקו בדיחות קטנות. יש כאן גם טקסט של עורך האוסף רונן גוטמן, על מה זה צ'יל אאוט - יוזמה ברוכה, רק חבל שהטקסט כל כך עלוב. ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: ביחד עם כל הז'אנרים האלקטרונים שצמחו בשנות התשעים צמח גם הצ'יל אאוט - סגנון שהתפתח מתוך רצון לתת מענה לאנשים בסוף המסיבה, בזמן שהשפעת הסמים (בעיקר האקסטזי) שנצרכו מתפוגגת. הסגנון הוא כמובן אלקטרוני, אבל המקצב איטי יותר, הבאסים הם דאבים ומושפעים מאוד מרגאיי והמלודיות מלטפות ונעימות.
באירופה יצאו מאות, אם לא אלפי אוספי צ'יל אאוט, כשהסדרה הידועה ביותר היא Cafe Del Mar, על שם בית הקפה על החוף באיביזה, בירת מועדוני ההאוס העולמית. הקפה דל מאר היה בית קפה אליו הלכו כל המבלים בבוקר אחרי המסיבות כדי להרגע. המקום ניגן מוסיקת צ'יל אאוט חדישה והבית קפה הפך למכה של הסגנון.
בישראל היוזמה של הד ארצי היתה בודדת בתחום. אילת יגיל, שעבדה אז במחלקה הבין לאומית של הד ארצי הפיקה את האוסף ביחד עם התקליטן רונן גוטמן מחברת מוסיקה פלוס, שערך אותו. החברה היתה חברת תקליטנים לאירועים וגוטמן היה אז התקליטן המוביל שלה. יגיל מספרת שהאוסף היה יוזמה של גוטמן, שפנה אליה עם הרעיון. "הוא בא גם עם הפלייליסט", נזכרת יגיל, "שירים שהוא שם לב שהולכים טוב בצ'יל אאוט של סוף מסיבות". יגיל מוסיפה גם מעבר לזה שהיא הפיקה את האוסף, יש עוד קשר למשפחת יגיל, אחרי ש"אח שלי, אמיר, תרם את השם".
יגיל מסכמת שהאוסף לא היה הצלחה היסטרית בחנויות, אבל "הוא היה אוסף טוב עם דברים מעולים כמו הקטעים של The Egg, של מובי ואחרים". בסקציית האחרים אפשר למצוא כמה יציאות סופר מיוחדות ונדירות בדמות הקטעים הישראלים של גימל (התקליטן הותיק גיל גולדשטיין), בקטע שהוא כתב עם ישי אדר, קלידן נושאי המגבעת. יש כאן גם קטע טוב של שושן, שיצא בחברת קרמבו וגם קטע נדיר של יובל בנאי ברמיקס של רע מוכיח.
בסך הכל זה אוסף מעולה, ערוך מצויין עם קטעים נהדרים, ללא ספק מוצר נדיר במחוזותינו, שבטח לא מתבייש אם מעמידים אותו מול אוספים בסדרה של Cafe Del Mar.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 9

תודה לדדי סיטון שתרם את האוסף הזה לאתר

יום שלישי, 24 במאי 2011

Hits! Hits! Hits!


שם האוסף: Hits! Hits! Hits!

תת כותרת: אוסף להיטים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: אוקטובר, 1992

עריכה: משה מורד

הפקה: ליאור סולימן

מק"ט: 20050-2

רשימת שירים:
1 Roxette - How Do You Do!
2 Jon Secada - Just Another Day
3 Kris Kross - Jump
4 Arrested Development - Tennessee
5 George Michael - Too Funky
6 Double You - We All Need Love
7 Babyroots - Rock Me Baby
8 Clivilles and Cole - A Deeper Love
9 MC Sar - Let's Talk About Love (with the Real McCoy)
10 Karma Lee - Someone Else's Heart
11 Erasure - Lay All Your Love on Me
12 Indigo - Let it Be
13 Charles and Eddie - Would I Lie to You?
14 Right Said Fred - Those Simple Things
15 Joe Public - Live and Learn
16 Toad the Wet Sprocket - All I Want
17 Sophie B. Hawkins - Damn, I Wish I Was Your Lover
18 Cover Girls - Wishing on a Star

עטיפה: כמו הרבה עטיפות בתקופה ההיא באן.אם.סי - קובי ישראל צילם, ספי מטיוק עיצב. עשיתי גוגל השבוע על מטיוק וראיתי שהוא מעצב נחשב היום, עם סטודיו מצליח ופרוייקטים מאוד מרשימים. בפרוטפוליו באתר שלו כמובן שהוא מתעלם מהעבודות המביכות האלו שלו באן.אם.סי ובצדק. זוהי עטיפה עלובה עד כדי גיחוך ושום דבר, כולל האופנתיות של הטרולים באותה התקופה, לא תצדיק אותה. זה או זה, או שזה גאוני ואני לא קולט את זה. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: טוב, מסתבר שאכן יש קוראים לאתר הזה ואחרי התחנונים בביקורת הקודמת, קורא נאמן בשם מיקי קרן יצא לעזרתי (תודה אדירה לך, מיקי!) וסיפק לי את החלק הראשון של סדרת "Hits! Hits! Hits!", סדרת אוספי הלהיטים קצרת החיים של אן.אם.סי. למעשה, שלושת הפרקים של הסדרה יצאו בתוך פחות מחצי שנה לפני שבאן.אם.סי החליטו לקבור אותה ולהתחיל סדרה חדשה.
האמת, אני חייב להודות שעל פי החלק הראשון היה קשה לחזות את כישלון הסדרה. מלבד העטיפה הלא ברורה, מדובר באוסף עמוס בלהיטי ענק לכל אורכו ולמרות הפאשלות בעריכה שדחפו פילרים לקדמה על חשבון להיטים גדולים, אני בהחלט רואה את הערך ברכישת האוסף הזה בזמן אמת.
מלבד מלהיטי הענק של רוקסט, ג'ון סקדה, אירייז'ר, ג'ורג' מייקל, סופי בי קוקינס, ארסטד דיבלפמנט, קריס קרוס וצ'רלס ואדי, יש כאן גם כמה יציאות נוסטלגיות בטירוף. ביניהם ניתן למצוא את הלהיט של טוד הקרפדה הרטובה, הרכב רוק אמריקאי שזכה להצלחה מינורית בארצות הברית ושהיה הדבר החם בישראל בשנת 1992 (ורק כאן) בזכות רז ניצן, העורך מרשת ג' שגילה ודחף אותם להצלחה יפה כאן. יש כאן גם להיטי רחבות מעולים של קלבילס אנד קול ודאבל יו וגם יציאות שהצליחו מאוד בארצות הברית ושהיה קשה למצוא בזמנו בישראל בדמותם של ה-one hit wonders של ג'ו פאבליק והקאבר גירלז.
כמו כל אוסף של אן.אם.סי באותם השנים יש כאן כמה קטעים תמוהים ומביכים, אבל בסך הכל זה אוסף טוב מאוד, שממש לא מעיד על הקריסה שתבוא לסדרה מהר מאוד.

למי שמעוניין לקרוא קצת יותר על הסדרה, אני ממליץ על הפוסט על חלק 2 שלה - Super Hits 2.

ערך אספני: 40 ש"ח

ציון: 8

להורדה: http://www.megaupload.com/?d=RXCGYJJF

תודה לדיג'יי מיקי קרן שסיפק את האוסף הזה לאתר

יום שישי, 20 במאי 2011

Super Hits 2


שם האוסף: Super Hits 2

תת כותרת: Dance! Rave! Techno! Funky! - 17 להיטים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: ינואר, 1993

עריכה: משה מורד

יעוץ בעריכה: קובי ישראל

מק"ט: 20060-2

רשימת שירים:
1 2 the Core - Have a Nice Day
2 Captain Hollywood Project - More and More
3 Buts - I'm Raving (O Si Nene)
4 Erasure - Who Needs Love (Like That) (Remix)
5 Co.Ro. - Because the Night (feat. Teleesa)
6 Notwork - Broken Wings
7 Farm, The - Don't You Want Me
8 Liberation - Liberation
9 EQ Lazer - Heaven (Techno Mix)
10 EMF - They're Here
11 Die Fantastichen Vier - Die Da!?!
12 Bassheads - Who Can Make Me Feel Good?
13 Tia - Dance to the Music
14 K-Klass - Don't Stop
15 Shabba Ranks - Mr. Loverman (with Chevell Franklin)
16 Go West - Faithful
17 Deep Forest - Sweet Lullaby

עטיפה: קובי ישראל, שיעץ בעריכת האוסף, צילם שתי בובות של טרולים. לטרולים היה קאמבאק באותה תקופה והם היו די אופנתיים כמתנות בתחילת הניינטיז ומשם נראה לי הקשר. ספי מטיוק, המעצב, פיקסל את התמונה והוסיף את הטקסט. העטיפה היא המשך לחלק הראשון של הסדרה, גם עליו כיכב טרול. אף פעם לא הבנתי אם זה בדיחה או שאני פשוט לא מספיק קול כדי לקלוט את המגניבות של העטיפה. תעזרו לי? ציון עיצוב: נזרוק. 7.

ביקורת ורקע: הביקורת הראשונה באתר, אי שם לפני עשרה חודשים, היתה על אוסף די הזוי של אן.אם.סי שנקרא "Super Dance Hits 3" והוא חלק מסדרה הזויה עוד יותר, שכללה שלושה חלקים, כל אחד בעל שם אחר ושונה, כך שהצרכן היה צריך לנחש שזאת סדרה רציפה. פרקי הסדרה נקראו כך:
חלק 1: Hits! Hits! Hits!
חלק 2: Super Hits 2
חלק 3: Super Dance Hits 3
לא יאמן ולא סתם לא יאמן, מפני שבאותה תקופה זאת היתה סדרת הלהיטים המובילה של אן.אם.סי, אז החברה המובילה בישראל עם הרפרטואר הלועזי הטוב ביותר, סדרה שהיא ממש בדיחה. כל זה שם הכל בפרופורציות ומבהיר עד כמה ישראל היתה (ונשארה, כנראה) מדינה לא מתקדמת תרבותית, מדינה שהחלטורה היא היא דרך החיים שלה. כן, אני יודע, מדובר בסך הכל באוסף, אבל אני מאמין שזה משליך להכל. אם חברת התקליטים המובילה בישראל נראית ככה, אז הכל פה פקאקט ולכן זה לא פלא שהרדיו פה נשמע קקה והטלוויזיה בדיחה והעיתונות זבל והמוסיקה המקומית שווה לתחת. אני יכול לקחת את זה יותר רחוק, אבל תסלחו לי. אני לא אכניס פוליטיקה לאתר הזה, למרות שזה ראוי מאוד.
הערה קטנה נוספת, לפני שאני חוזר לחלק 2, שבשבילו התכנסנו, לא סיקרתי עוד את חלק אחד מפני שהוא מאוד נדיר (העטיפה שלו בצד שמאל) ואני אשמח לסקר אותו בעתיד, אם אני אצליח להשיג אותו. בהזדמנות הזאת אני פונה לכל מי שיש אותו וקורא את האתר הזה, בתחנונים לעותק ממנו... ואם כבר, אז גם מי שמחזיק ב"אוסף של יוסף, חלק 1" מתבקש לעזור. זה הכל למען מטרה טובה...
נחזור לאוסף המסוקר, סופר היטס 2. כפי שכבר סיפרתי בביקורת על חלק 3 של הסדרה, הסדרה הזאת הגיעה בין דעיכתה של של סדרת "סופרמיקס" המיתולוגית להולדתה של הסדרה המרכזית של אן.אם.סי בשנות ה-90, "היטבוקס", אותה אתחיל לסקר בקרוב. כמו כל אוספי הלהיטים העדכניים של אן.אם.סי בתקופה, העריכה כאן היא לא הגיונית בעליל, ממש על גבול החלטוריסטי-ביזיוני. באן.אם.סי פשוט אספו את הלהיטים האחרונים שהיו להם ברפרטואר הבין לאומי וחברו אותם לאוסף, בלי יותר מדי הגיון או יצירת רצף שירים שמעיד על חשיבה כלשהי. על פניו, יש כאן פנינים וכל מני שירים שנדיר היה למצוא אז וחלקם נדירים אפילו היום, בעידן האינטרנט. רק שזה לא מספיק. העטיפה הדלה, הזלזול בעריכה, הכנסת השירים שכוללת הכל מהכל היו בגדר הגזמה שהצרכנים לא קנו. הסדרה היתה לכישלון חרוץ ולכן הנסיונות החוזרים למתג אותה בכל פרק מחדש ולהורדתה מהמדפים לחלוטין אחרי רק שלושה פרקים, כל זאת בזמן שהמתחרים מהד ארצי מפציצים בסדרת "היטמן" המופתית. באן.אם.סי קיבלו בראש מהמתחרים באותה התקופה ובצדק.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 5

יום חמישי, 19 במאי 2011

קוראים לזה אהבה


שם האוסף: קוראים לזה אהבה

חברת תקליטים
: הליקון

שנה: 1991

עורך: אין קרדיט לעורך

מק"ט: HL 8086

רשימת שירים:
1 Extreme - More Than Words
2 Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
3 Lenny Kravitz - Stand By My Woman
4 Julian Lennon - Valotte
5 Bryan Ferry - Jealous Guy
6 Squeeze - Is That Love
7 Madness - It Must Be Love
8 Gary Moore - Stil Got The Blues
9 Roy Orbison - She's A Mystery To Me
10 Jellyfish - She Still Loves Him
11 Breathe - Does She Love That Man
12 Styx - Love At First Sight
13 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometime

עטיפה: ניר דל עם תמונה שכנראה גנבו אותה מאיזה מגזין מחו"ל, עליה מודבק טקסט בפונט מעפאן. אין כאן קרדיט למעצב, שכנראה ידע שמה שהוא עושה זה קשקוש. ציון עטיפה: 1

ביקורת ורקע: באחד הימים הראשונים של האתר הזה סיקרתי את ההוצאה המחודשת של האוסף "קוראים לזה אהבה" שהליקון הוציאה בשנת 1994. מדובר באוסף בלאדות, בעיקר רוק, עדכני, שזכה להצלחה יפה במדפים במשך שלוש שנים, עד שהליקון החליטו להוציאו במהדורה חדשה.
עכשיו, כשהגעתי לאוסף המקורי, זה שיצא ב-1991, אני מבין למה. האוסף המקורי היה בעל עטיפה דלה, ברמה כמעט מביכה. מה שחברות התקליטים הרשו לעצמם להוציא ברמה העיצובית והתכנית של העטיפות בתחילת הניינטיז היה בגדר שערוריה. במקרה של האוסף הזה - יש כאן דף, עם הדפסה דו צדדית, עיתוב עלוב והמינימום של המינומום של האינפורמציה.
למרבה השמחה, עם חלוף השנים חברות התקליטים חיפשו לשדרג את המוצר שלהן וכך לפחות אוסף מצויין כמו "קוראים לזה אהבה" זכה להוצאה מחודשת בעטיפה משופרת.
מלבד העטיפה, האוסף המקורי זהה לחידוש, לפחות ברשימת השירים. ברמת מספר הקטלוג יש הבדל קטן, בתוספת HL להוצאה המחודשת. ההוצאה המחודשת גם נותנת קרדיט לגיא אילון כעורך. במקורי אין קרדיט לעורך, לכן ניתן רק לשער שאותו אילון ערך גם אותו.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 6

יום שני, 9 במאי 2011

עושים אהבה


שם האוסף: עושים אהבה

תת כותרת: Originals 3 - אוסף שירי אהבה מהפרסומות

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: יולי, 2000

עריכה: תומר גלאט

הפקה: אליסון מאייר ואלון פיקלר

מק"ט: 20451-2

רשימת שירים:
1 Buckshot Lefonque - Another Day
2 Jeanette - Porque Te Vas
3 Barry White - You're The First, The Last, My Everything
4 Herman's Hermits - There's A Kind Of Hush
5 Dinah Washington - Everybody Loves Somebody Sometime
6 Whitney Kershaw - Closer
7 Sinead O'connor - Thank You For Hearing Me
8 Sam Brown - Stop
9 The Stranglers - Always The Sun
10 Bee Gees - I Strated A Joke
11 Elkie Brooks - Sunshine After The Rain
12 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometime
13 The Hollies - The Air That I Breathe
14 The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
15 Barry Adamson - What It Means
16 Don McClean - And I Love You So
17 Dean Martin - When You're Smiling
18 שולה חן - בוא הביתה

עטיפה: עיצוב של קובי פרנקו, שכולל איור של טלוויזיה ישנה, עליה כותרת האוסף ושאר הטקסט. יפה. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: אנחנו גולשים טיפה לשנות ה-2000, כדי לסקר את החלק השלישי של סדרת "Originals" של אן.אם.סי, סדרה שהביאה שירים מוכרים שזכו לעדנה מחודשת בזכות כיכובם בפרסומות. בניגוד לשני החלקים הראשונים, אותם ערך משה מורד, שעזב לטובת עבודה נחשקת בחברת התקליטים EMI בלונדון, את החלק השלישי ערך תומר גלאט. האוסף הזה גם שינה כותרת והוא לא נקרא פשוט "Originals 3", הוא נקרא "עושים אהבה" והאוריג'ינלז מופיע כתת הכותרת שלו. הסיבה: אן.אם.סי חברו לתחתנת הרדיו "103FM - רדיו ללא הפסקה" והוציאו את האוסף בשיתוף עם תכנית שירי האהבה שלהם שהגיש אופיר רובין ונקראה כמו האוסף - "עושים אהבה". בפעולה הזאת חיפשו באן.אם.סי למנף את חשיפת האוסף, פעולה שהצליחה, מפני שהאוסף זכה להצלחה יפה.
על תומר גלאט, מוסיקאי, רמיקסר ודיג'יי מוכשר עוד אספר רבות בעתיד. לבנתיים, אני נהנה להחמיא לו על הפרק המשובח שהוא הוציא לסדרה, מרחק שלוש שנים מהפרק השני שלה. העריכה טובה, השירים זורמים ובניגוד לפרקים הקודמים מצויין כאן מאיזו פרסומת כל שיר ושיר לקוח, שזה מוסיף המון.
שנתיים אחרי כן, במאי 2002, יצא החלק הרביעי והאחרון של הסדרה. הסדרה לא המשיכה מעבר לפרק הרביעי, מפני שכנראה שבשלב הזה כוכן של הפרסומות כמנפיקות להיטים דעך. עדיין, מדובר בסדרה שרצה כמעט עשור ומכרה עשרות אלפים, לא עניין של מה בכך.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

יום שישי, 6 במאי 2011

Originals 2


שם האוסף: Originals 2

תת כותרת: הלהיטים של סרטוני הפרסומת

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1997

עריכה: משה מורד

הפקה: אליסון מאייר

מק"ט: 20284-2

רשימת שירים:
1 דוד ד'אור - Daydream
2 Lightning Seeds - You Showed Me
3 Korgis, The - Everybody's Got to Learn Sometimes
4 Joe Cocker - You Can Leave Your Hat on
5 Nat King Cole - Nature Boy
6 Louis Armstrong - What a Wonderful World
7 James Brown - I Got You (I Feel Good)
8 Etta James - I Just Want to Make Love to You
9 Beach Boys - I Get Around
10 Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
11 KC and the Sunshine Band - That's the Way
12 Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
13 Isley Brothers - Twist and Shout
14 Fairground Attraction - Perfect
15 Michael Sembello - Maniac
16 Village People - Go West
17 Philadelphia Orchestra with Eugen Ormandy - "O Fortuna" from "Carmina Burana"

עטיפה: כמו חלק 1, גם זה עוצב על ידי ספי מטיוק, ששמר על אותם הפונטים של חלק 1, שהודבקו על אימג' שנראה כמו פרסומת, אלא שהפעם זה באמת פרסומת - תמונת סטילס מהפרסומת של היוגורט Emmi, שהשיר מתוכה מככב כקטע הפותח באוסף הזה. מישהו בטח שילם על זה כסף... ציון עיצוב: 5

ביקורת ורקע: שלוש שנים אחרי הצלחת החלק הראשון והמצליח של סדרת אוספי השירים שהפכו (או חזרו להיות) ללהיטים בזכות כיכובם בפרסומות, באן.אם.סי נזכרו לעשות לה פרק המשך. כמו בפרק הראשון, גם כאן לא כתוב מאיזה פרסומת לקוח כל שיר וחבל. הזכרון שלי מאפשר לי עדיין לשחזר שהקטע הפותח של דוד ד'אור הוא מהפרסומת ליוגורט הנשכח Emmi. השיר של אטה ג'יימס הוא מהפרסומת של דיאט קוקה קולה, השיר של ה-Fairground Attraction הוא של השלגון Perfect והוילג' פיפל פרסמו, אני חושב, קטשופ. אני אשמח אם תעזרו להזכר מהיכן לקוחות כל הפרסומות, יש את אגף התגובות בשביל כך.
חלק 2 לא הצליח כמו חלק 1, אבל הוא עדיין הצליח מספיק כדי שאן.אם.סי יפיקו לו חלק שלישי. חבל רק שזה היה שוב רק אחרי שלוש שנים, אבל מוטב מאוחר מאף פעם, לא?

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 6

Originals


שם האוסף: Originals

תת כותרת: הלהיטים של סרטוני הפרסומת (לג'ינס ועוד...)

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1994

עריכה: משה מורד

הפקה: ליאור סולימן ועוזי פרויס

מק"ט: 20108-2

רשימת שירים:
1 Dinah Washington - Mad About The Boy
2 Screamin' Jay Hawkins - I Put a Spell On you
3 Blood, Sweat and Tears - I Love You More Then You'll Ever Know
4 Erma Franklin - (Take A Little) Piece Of My Heart
5 Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
6 Radiohead - Creep
7 Steve Miller Band - The Joker
8 The Clash - Should I stay Or Should I Go
9 Eddie Cochran - C'mon Everybody
10 Muddy Waters - Mannish Boy
11 B.B. King - Ain't Nobody Home
12 Screamin' Jay Hawkins - Heart Attack And Vine
13 Tammy Wynette - Stand By Your Man
14 Johnny Cash - Ring Of Fire
15 Jevetta Steele - Calling You
16 Bobby Vinton - Blue Velvet
17 Judy Garland - Over The Rainbow

עטיפה: צילום של דייויד ואנס מאימג' בנק (בנק תמונות עולמי) ועיצוב של ספי מטיוק עליו, שהשתמש בפונטים של רמבו. בסך הכל אמור להראות כמו פרסומת. ברור ועושה את העבודה. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: בסוף שנות השמונים החלה תופעה חדשה בעולם, שירים ישנים ככבו בפרסומות ובגלל זה הפכו שוב ללהיטים. התופעה הזאת התרחבה עם המעבר לניינטיז ובשנים הראשונות של העשור כמה מהלהיטים הגדולים של התקופה היו ענתיקות שחזרו לתודעה בזכות השימוש המסחרי בהן. בין אלו אפשר למצוא את "Far Far Away" של Slade, קטע כמעט עלום מתחילת הסבנטיז שהפך ללהיט גדול בגרמניה בזכות השימוש בו בפרסומות של C&A Young Collection, או את "Young at Hearts" של ה-Bluebells, להיט קטן באמצע האייטיז שהגיע למקום הראשון בבריטניה אחרי שהוא כיכב בפרסומת של וולקסואגן. שני אלו דוגמאות זניחות, כמובן, שלא משתוות למה ש-Levi's עשו למצעדים באותם השנים. מעבר לכך שהג'ינס דגם 501 היה הדבר הכי אופנתי בעולם, החברה גם הפציצה בפרסומות מדליקות, ששיר הפסקול של כל אחת מהן הפך ללהיט אדיר. בהתחלה זה היה "The Joker" של סטיב מילר באנד (מקום 1, בריטניה) ואז "Should I Stay or Should I Go" של הקלאש (שוב, מקום 1 בבריטניה) ואחרי שתי ההצלחות האלו בליווייס שדרגו את עצמם והחלו לגלות הרכבים עלומים ולהפוך אותם לשלאגרים במצעדים. כך, הופעה בפרסומת לג'ינס הביאה את ההרכב הלא מוכר Stiltskin למקום הראשון בבריטניה עם השיר "Inside". סיפור דומה היה זה של Babylon Zoo שהגיעו לפסגה עם שירם "Spacemen" אחרי ההופעה בפרסומת של ליווייס. כנ"ל הלהיט "Underwater Love" של Smoke City (שעדיין מככב בג'ינגלים של גלגלצ) והיו עוד דוגמאות, שמוכיחות שליוויס היו מיצרני הלהיטים המרכזיים של שנות התשעים.
בעולם, בעיקר בבריטניה, מנפו את עניין הלהיטים מפרסומות לאוספים כבר בתחילת שנות התשעים, כשב-1991 הגדילו לעשות דווקא השבדים, שהוציאו את האוסף "The Original", אוסף להיטים מפרסומות של ליווייס בלבד!
בישראל כמובן שהיינו קצת מאחור, הסיבה המרכזית לכך היא שבעצם לא היו פרסומות בארץ. טוב, היו קצת פרסומות לפני סרטים, אבל עד שערוץ 2 המסחרי עלה לאוויר בסוף 1993, רוב הפרסומות שהישראלים צפו בהן, היו ב-MTV. עליית הערוץ המסחרי הביאה עמה בליץ של פרסומות ובפרובינציה שמה ישראל, אנשים רבים היו רואים באותה תקופה את ערוץ 2 רק בשבילן. כמו בחו"ל, גם בארץ הפרסומות האלו שדרגו שירים ללהיטים ובאן.אם.סי מהרו לדפוק קופה על העניין. משה מורד וחבריו במחלקה הבין לאומית שחזרו את רעיון אוספי הפרסומות מחו"ל, אפילו העתיקו את השם של אוסף הליווייס הידוע והוציאו ורסיה מקומית לעניין.
האוסף כולל בליל של אותן פרסומות ליווייס שהיו מוכרות כאן בגלל ה-MTV, עם כל מני שירים שככבו בפרסומות מקומיות כמו "I Put a Spell on You" (דלתא), "Calling You" (קפה סהרה) ו-"Creep" (מהפרסומת של קסטרו, שם ליאור מילר ויעל אבוקסיס חשפו את עצמם. יעני). למרה הצער באן.אם.סי לא טרחו לכתוב מאיזו פרסומת לקוח כל שיר, מה שמקשה על הזיכרון להזכר במרחק 17 שנים... מה שהם כן עשו, זה השאירו טופס חידון עם העטיפה של הדיסק, שאם הקונה מזהה לפחות 10 מהפרסומות, הוא יכול לשלוח את הטופס ולזכות בדיסקים או בקלטות.
"Originals" היה להצלחה אדירה ויצאו לו עוד שלושה חלקי המשך (פרק 3 ו-4 נקראו "עושים אהבה - Originals" ויצאו בשיתוף תכנית הרדיו בעלת אותו השם מרדיו ללא הפסקה, 103 אף.אם), מצליחים פחות, אבל שעדיין מכרו יפה. קפיטליזם במיטבו, על כל המשתמע על כך.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

יום חמישי, 5 במאי 2011

Flashback


שם האוסף: Flashback

תת כותרת: Dance Hits from the 80's

חברת תקליטים: IMP

שנה: 1997

עריכה: יורם ואזאנא

הפקה: אסנת יאיר, גל ארבלי, יניב ישעיהו וטלי חובב

מק"ט: 2033

רשימת שירים:
1 M.C. Miker "G" and Deejay Sven - Holiday Rap
2 Nick Straker Band - A Walk in the Park
3 Pino Dangio - Ma Quale Idea
4 F.R. David - Words
5 Lucia - Marinero (Radio Edit)
6 Ottawan - Hands Up (Give Me Your Heart) (Tourist Remix)
7 Lucia - La Isla Bonita (Liverpool Rap)
8 Ottawan - D.I.S.C.O.
9 M.C. Miker "G" and Deejay Sven - Celebration Rap
10 K.C. and the Sunshine Band - That's the Way (I Like it)
11 Traks - Long Train Running
12 Lorraine McKane - Let the Night Take the Blame
13 Round One - Rocky (Rival Mix)
14 Pink Project - Another Brick in the Wall
15 Go! - Megakid (feat. the Kids)

עטיפה: עיצוב של דיזיינר הבית אורי גרזון. האוסף כולל מוסיקת דיסקו-עארסים משנות השמונים וגרזון הביא לעטיפה ברוח הזאת מכונית שהיתה לעארסים באייטיז - קאדילק ורודה מהסבנטיז, עם לוחית רישוי של IMP... מסביב למכונית יש לולאות שנותנות תחושה של המנהרה מסדרת הטלוויזיה "מנהרת הזמן" ובסך הכל זה חמוד. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: עם הרטרו המטורף לאייטיז, שהתחיל באמצע שנות התשעים, החלו לצוץ אי אלו אוספי שנות השמונים וב-IMP החליטו שגם הם רוצים. כיאה ל-IMP, הם עשו את זה "אייטיז - IMP סטייל". כלומר, אוסף אייטיז עם אוריינטציה לקטעי רחבות איזוטריים...
ליורם ואזאנא ול-IMP לא היתה גישה לקטעים שיצאו בחברות תקליטים גדולות, אז הם נאלצו להוציא זכיונות לכל מני קטעים שיצאו בחברות עצמאיות, קטעים שחלקם ממש נשכחו. כך, יש לנו כאן קטעים הולנדיים, צרפתים, איטלקים ואנגלים, קטעים שבזמן אמת היו להיטי ענק, אבל בסוף הניינטיז היו נדירים מאוד למציאה. ברירת המחדל של IMP שוב יצרה אוסף מעניין...
בין הקטעים השווים במיוחד כאן אפשר למצוא כמה דברים. קודם כל, יש כאן שני שירים של מלכי האיטלו-דיסקו לוסיה, שהיו בתקופה ההיא נדירים מאוד. אחר כך יש כאן שני הלהיטים של מלכי הראפ ההולנדיים MC Miker G and Deejay Sven. הצמד הזה היה תופעה פסיכית באמצע האייטיז. ראפר ועוד בחור שעושה את קולות הסקרצ'ינג והביטים עם הקול ומיתרי הקול שלו, ללא שימוש באמצעים אלקטרוניים (!), כל זה על רקע סימפולים ללהיטים ענקיים. הם היו ממש היסטריה. הצמד הזה גם הגיע בזמנו להופעות בישראל והאלבום שלהם מכר טונה. רועי בר-טור, חברי ושותפי בפאב התקליט, הוא בדרך כלל חובב פרוג ומוסיקה היפסטרית. כשרועי היה ילד היה חולה עליהם ועד היום הוא יודע את כל המלים של Holiday Rap בעל פה. כשאני רוצה להביך אותו, אני שם פתאום במערכת של הפאב את הקטע הזה ורועי כמו טייס אוטומטי שר את כל המלים איתו. עשינו לו את זה גם בחתונה שלו ולמרבה הצחוקים גם אחיו הגדול הצטרף והם עשו ממש דואט. חבל שלא היתה לי מלצמת וידאו עלי...
קטע מעניין נוסף באוסף הוא זה של להקתו של ניק סטרייקר. השיר A Walk in the Park היה להיט מינורי בבריטניה ב-1980 (הגיע שם למקום 20) ואחר כך ניק סטרייקר לא זכה לשום הצלחה אחרת במולדתו. רשת ג' של 1980 עפה על השיר והקטע זכה כאן, כמו בעוד טריטוריות אירופאיות, להצלחה יפה. סטרייקר המשיך לנסות את מזלו והיו לו פה ושם להיטים קטנים במקומות שונים בעולם, אבל שום דבר משמעותי. סטוק-אייטקן ו-ווטרמן אפילו הפיקו עבורו גרסה מעודכנת ל-A Walk in the Park ב-1987, אבל גם היא לא זכתה להצלחה רצינית וסטרייקר לנצח יזכר במחוזות האפלים של האומנים שהיה להם רק להיט אחד, במקרה שלו גם זה בקושי. בכל מקרה, יורם ואזאנא הביא לנו את השיר הזה לאוסף ועל כך מגיע לו ריספקט אדיר, שהוא בכלל זכר אותו...
קטע אחרון ששווה איזכור נרחב הוא הקטע הסוגר של Go עם השיר Megakid. גו זהו בעצם שם הבמה של אורן עמרם, דיג'יי ואיש רדיו מחונן ומפעיל פורום האייטיז הטוב בישראל. באותה תקופה עמרם התעסק בכל מני הפקות, שחלקן ראו אור בחברת IMP. בין השאר קטעי דרים של Go הופיעו בסדרת האוספים הנחשבת דרימלנד וכאמור יש כאן את הקטע הזה. מדובר במחרוזת להיטים מתוך תכניות ילדים מתחילת שנות השמונים (ריץ' רץ', רגע עם דודלי, הבית של פיסטוק וכו'), כולם מושרים על ידי עמרם וחבריו. מדובר ביוזמנה חמודה ומקורית, משהו ששדרן הרדיו ירון אשבל משחזר כיום, כמעט 15 שנים אחרי...
אם כבר אשבל, אז באופן כללי האוסף הזה הוא מודל לחיקוי להרבה מהאוספים שהוא הוציא בשנים האחרונות תחת המותג שלו "מנהרת הזמן". מעבר לעטיפה, עם הקשר למנהרת הזמן שכבר איזכרתי ולחידושים ללהיטי הילדים, שאשבל עושה בכל אוסף שלו, יש כאן גם המון להיטים שהשדרן מפמפם עד היום בתכנית שלו ורוחו שורה כאן בכל מקום.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

יום שלישי, 3 במאי 2011

Looking for Love


שם האוסף: Looking for Love

תת כותרת: קולות הנשים

חברת תקליטים: הליקון

שנה: 1999

עריכה: גיא אילון ואבי מאור

הפקה: אבי מאור ובועז מורד

מק"ט: 9246-2

רשימת שירים:
1 Neneh Cherry - Woman
2 The Cardigans - Erase / Rewind
3 Jennifer Paige - Crush
4 Karen Ramirez - Looking for Love
5 Billie Myers - Kiss the Rain
6 Natalie Imbruglia - Smoke
7 Skunk Anansie - Hedonism (Just Because You Feel Good)
8 Sheryl Crow - Run, Baby Run
9 Heather Nova - Walk this World
10 PJ Harvey - Down by the Water
11 Morcheeba - The sea
12 Joan Osborne - One of Us
13 Shania Twain - You're Still the One
14 Anouk - Sacrifice
15 Suzanne Vega - Caramel

עטיפה: איור של נירית יונה ועיצוב של עינת להט בלום. נראה כמו משהו שאמור להתאים להיות מתנה לדודה שלך... ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: מכיוון שיש לי עוד איזה 300-400 אוספים לסקר כאן, אני מרשה לעצמי לפעמים לעשות את זה בקטנה, לא לזיין את השכל שלא לצורך. כך, זה במקרה של האוסף הזה, "מחפשת אהבה". מדובר באוסף מלא בלהיטי אמצע הדרך, כולם מושרים על ידי נשים וזה בעצם הקונספט - אוסף שירי נשים משנות התשעים. זה לא הפעם הראשונה שיוצא אוסף כזה בארץ, היה נסיון די מוצלח של הד ארצי בשנת 1989 ואני חושב שגם נסיון מוקדם יותר של הליקון.
האוסף זכה לתגובות חביבות, אבל לא להצלחה היסטרית. מה שכן, בביקור שלי בחנות המוסיקה של "התו השמיני" בירושלים לפני חודש, ראיתי עותק שלו על המדף, שזה ממש הפתיע אותי. 12 שני אחרי שהוא יצא למצוא עותק של אוסף - זה אומר או שהוא היה היסטריה, או שנותרו עותקים ממנו שהתייבשו על המדפים. נראה לי שהאופציה השניה היא הרלבנטית.
כמה שנים אחר כך בהליקון שכללו קצת את הקונספט והוציאו את האוסף "נשים שישים", שכולל להיטים מהסיקסטיז, של זמרות כמובן. האוסף היה להיסטריה ולאחד האוספים המצליחים בארץ בכל הזמנים. השורשים והרעיון היו ב-"Looking for Love".

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

יום ראשון, 1 במאי 2011

The Heart of Soul


שם האוסף: The Heart of Soul

תת כותרת: אוסף שירי נשמה
חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1994

עריכה: שמוליק לומרמן וגדי גידור

הפקה: רן עצמון

מק"ט: ARTON 19516

רשימת שירים:
1 Shai - If I Ever Fall In Love
2 Company - Love's in Need of Love
3 Teddy Pendergrass - How Can You Mend a Broken Heart
4 Jodeci - Lately
5 En Vogue - Giving Him Something He Can Feel
6 SWV - Weak
7 Silk - Freak Me
8 Al B. Sure! - Killing Me Softly
9 Aretha Franklin - Ever Changing Times
10 Michael McDonald - Hey Girl
11 JT Taylor - Baby I'm Back
12 George Benson - Starting All Over
13 Coming of Age - One in a Million
14 Color Me Badd - Forever Love
15 James Ingram - Always You

עטיפה: ילד מחצרר, שבטוח לקוחה מאיזה בנק תמונות. התמונה הזאת היא המרכז של העטיפה וחוץ ממנה אין כאן למה להתייחס מבחינה עיצובית. ציון עיצוב: 10 לתמונה, 1 לחוסר הפירגון והעדר הקרדיט למי שאחראי עליה. לא יפה.

ביקורת ורקע: אני בדרך כלל משתדל לפרגן לאוספים וליוצריהם, אולי בגלל שעם חלוף השנים אני מסתכל על הדברים בנוסטלגיה מתרפסת. לכן אני יכול להכניס היום לקומפקט אוסף כמו "לב הנשמה" ולזרום איתו בהנאה, בסך הכל, שזה משהו שבעבר לא הייתם תופסים אותי עושה. אם הייתי מקבל את האוסף הזה בזמן אמת, כשהוא יצא לפני 17 שנים, אני בטוח שהייתי מקיא. הדביקות הצ'יזית של השירים, שנשמעים כמו פסקול של מישהו חרמן שאת אומנות הפיתוי שלו למד מביל קוסבי, היו גורמים לי לנפץ את הדיסק. נשבע לכם.
היום האוסף הזה כבר סתם נשמע לי כמו אסופת להיטי סול חביבים מפעם. יש כאן את השיר של שי, שאיסט 17 וגבריאל חידשו אחר כך, קטעים חביבים של אן ווג ו-SWV ובסך הכל עוד כמה קטעים סבירים לז'אנר הסול-קיטש.
בלי קשר להתרככותי עם השנים, האוסף הזה עדיין נראה לי קצת הזוי. ז'אנר הסול-זיונים הזה אף פעם לא זכה להצלחת ענק בישראל ונראה לי תמוה מדוע בהד ארצי החליטו להוציא לו אוסף. מהכיוון ההפוך, אולי מגיע לאנשי המחלקה הבין לאומית של הד ארצי קרדיט על הנסיון המקורי הזה לטפל בסגנון הזה, נסיון שלא צלח.
הכישלון של הדיסק בחנויות מנע מאנשי הד ארצי לעשות לו אוסף המשך ולזנוח את הז'אנר מתוך תובנה שהציבור הישראלי לא מתעניין בסגנון. זה היה נכון ל-1994, אבל שלוש שנים אחר-כך כבר היה שינוי כיוון בתפיסה של הישראלים וחברת IMP השיקה אוסף משלה בסגנון, שנקרא "Cooler". בניגוד לאוסף של הד ארצי, קולר זכתה להצלחה יפה, ששוחזרה לעוד שני פרקים. קיצר, מוסיקה איכס, רעיון יפה, טיימינג רע.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7